SKRIVET: 2008-12-31, kl 23:39:40 | PUBLICERAT I: Allmänt

Gott nytt år!

Önskar alla ett gott nytt år! Ta det lugnt med raketerna vid tolvslaget! Menar bara väl. Krama om varandra och ta hand om varandra. På återseende nästa år 2009!

SKRIVET: 2008-12-30, kl 23:34:16 | PUBLICERAT I: Allmänt

Typiskt landet

Varför ska just jag få in en råtta i huset! Har verkligen fobi för möss och råttor. Undrade vad det var som prasslade ovanför kylskåpet och fick se en råtta titta fram! Nu förstår jag varför katterna var så intresserade av att titta upp i taket. Hu!

SKRIVET: 2008-12-30, kl 23:18:08 | PUBLICERAT I: Allmänt

Garderober

Idag har min sambo och jag satt ihop våra nyinköpta garderober. Vilket jobb. Typiskt IKEA. Men fint blir det när vi är klara. Ska göra klart rummet i morgon förmiddag. Sedan blir det nyårsfirande med god mat, dryck och raketer! Hjälp måste sluta har fått in en råtta i köket!

SKRIVET: 2008-12-29, kl 20:53:09 | PUBLICERAT I: Allmänt

Bilkörning

Svängblinkers eller ingen blinkers alls? Ja så kan man summera bilförare i dag. Lite enkelriktad körning också? Undrar hur de fick sitt körkort egentligen? Kanske av tomten eller på posten? Har haft många funderingar på detta. Speciellt i dag. Men men det är deras huvudvärk om de mot förmodan skulle orsaka en och annan olycka.

SKRIVET: 2008-12-28, kl 19:51:31 | PUBLICERAT I: Allmänt

Kiel

Nyss hemkommen från en Kielkryssning. Det var skönt att komma hemifrån lite och bli uppassad. Egentligen ska man ju vara utvilad men man är ganska trött. Beror nog mest på åkandet som jag tycker är sövande. Gäsp. Ny dag i morgon med nya tag. Borta bra men hemma bäst.

SKRIVET: 2008-12-26, kl 10:17:53 | PUBLICERAT I: Allmänt

Jag vill ha mer sol

Lite sol på detta frostiga vore heller inte fel. Promenaden hade varit mer uppiggande då. Då mörkret faller på så snabbt nu är det inte konstigt att man blir trött och hängig. Ska försöka med ljusterapi :-) Ha en god fortsättning......

SKRIVET: 2008-12-26, kl 10:06:27 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fredag förmiddag

Äntligen lite vinterkänsla. Backen är täckt med frost och träden likaså. Lite snö på detta också vore inte helt fel. Njut av dagen och ta den som den kommer. Det tänker jag göra idag.

SKRIVET: 2008-12-25, kl 23:32:12 | PUBLICERAT I: Allmänt

Skänk en tanke

Tänk på alla hemlösa och ensamma så här i juletid. Det är fruktansvärt att det ska behöva vara så. Hoppas på att det snart sker en förändring på detta. Vi måste alla försöka att hjälpas åt. Här sitter vi med våra familjer och vänner och firar både jul och nyår med god mat, dryck och gemenskap. Medan de hemlösa och ensamma får vara utanför denna gemenskap. Jag skulle vilja skrika högt och göra dessa människor hörda på ett eller annat sätt. Alla politiker måste börja tänka med både hjärna och hjärta. Försök att gå tillbaka till er själva och tänka: Hur skulle jag själv vilja ha det? Det är inte så svårt. Önskar av hela mitt hjärta att allt ska ordna sig för er. Sänder er en BAMSEKRAM med värme och önskar er alla lycka till i framtiden.

SKRIVET: 2008-12-25, kl 21:33:40 | PUBLICERAT I: Allmänt

Juldagen

Slappardagen. Härligt! Inga krav, bara vara. Visst är det härligt med sådana dagar ibland? Juldagen är just en sådan dag. Har bara njutit av den goda maten. Lite tv tittande också. I morgon blir det en kryssning till Kiel. Att bara komma hemifrån lite gör gott. Nu är det strax godnatt.

SKRIVET: 2008-12-21, kl 10:35:57 | PUBLICERAT I: Allmänt

Kurerar mig

Inte nog med att man är förkyld och allergisk. Nu har jag ont i halsen och huvudet också. Typiskt! Har inte tid med detta. Så mycket annat man måste göra idag. Det är ju snart julafton och jag måste hinna klart. Kaffet smakade ingenting i morse. Så då kommer väl inte maten att göra det heller. Men det brukar bara ta ett par dagar så kommer smaksinnet tillbaka. Förhoppningsvis!

SKRIVET: 2008-12-20, kl 21:49:15 | PUBLICERAT I: Allmänt

Förkyld och allergisk

Det är ju klockrent att bli förkyld nu! Tusengånger värre är det när man är allergisk till på köpet! Detta hör ju som sagt denna tiden på året till. Men envis som man är vägrar jag att bli sängliggande för den sakens skull. I morgon ska vi göra klart alla julklapparna. Det är skönt när just den biten är över. På tisdag är det julmaten som ska göras klart. Det är det roligaste med hela julen tycker jag.

SKRIVET: 2008-12-09, kl 21:45:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tack

Ska gå och lägga mig sent i kväll. Ska inte iväg förrän halv tolv i morgon förmiddag. Tänkte passa på och titta lite på tv som man inte hinner eller orkar varje kväll. Tack för att jag fick uppleva ännu en dag!

SKRIVET: 2008-12-09, kl 18:43:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Bilskrälle

Ibland blir man tokig på sin bil vare sig den är ny eller gammal! Allt var stendött i bilen idag förutom att den startade och det var ju ett plus! Vad ska man med alla moderniteter till? Det var bättre förr :-) Får se hur det utlöper i morgon.

SKRIVET: 2008-12-09, kl 09:50:06 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lugna gatan

Tyst och lugn tisdag. Inga telefonsamtal eller besök. Hoppas veckan fortsätter så här. Dagen har i och för sig bara börjat, så man vet inte. Tack för att jag fick en natts god sömn. Sovmorgon? Ja!

SKRIVET: 2008-12-08, kl 21:53:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

En vanlig dag 2

Inget särskilt som hänt idag. En för lugn dag kan jag sammanfatta det hela med. Skönt. Annars brukar det vara extra mycket just måndagar. Så jag säger: Tack för att den här jävla dagen äntligen är över!

SKRIVET: 2008-12-07, kl 18:15:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

Katt på Köksbordet!

Trevligt värre! Två av mina fyra katter älskar att ligga på köksbordet när jag inte är hemma. Annars ligger de på en stol eller på golvet. Måste väl bero på att de saknar matte när hon inte är hemma har jag kommit underfund med :-) Kan ju inte bli arg heller. Ska ta en fika nu tänkte vi. Mysigt i vintermörkret. Andra advent och allting! Tänk, snart är det jul. Vad fort det går.

SKRIVET: 2008-12-07, kl 18:05:02 | PUBLICERAT I: Allmänt

Dataspel

Jaja. Min sambo älskar att spela på datorn. Framförallt spelar han Need for speed eller vad det nu heter :-) Huvudsaken är väl att man har något intresse. Eller hur?! Själv föredrar jag att se något program på tv:n och läsa böcker. Jag är inte så mycket för datorspel och filmer.

SKRIVET: 2008-12-07, kl 17:54:50 | PUBLICERAT I: Allmänt

Helgen över

Då var den här helgen över också. Dags för allvaret i morgon igen. Såg på idol igen i fredags kväll. Tycker ungdomarna är så fantastiskt duktiga! Idol-Kevin är jätteduktig tycker jag. Han utstrålar en sådan glädje! Man blir så glad. Tänk om alla kunde vara sådana som han! Ikväll blir det sanningens ögonblick. Får se om det blir lika spännande som förra söndagen.

SKRIVET: 2008-12-05, kl 23:21:20 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fredag kväll

Fredag och veckan är slut. Då kan man koppla av igen. Ska sätta mig framför TV:n en stund. Tänker inte gå och lägga mig än. Idag har varit en ganska lugn dag förutom att vi var tvugna att åka en sväng till lasarettet. Men men det är sådant som händer. Annars allt väl.

SKRIVET: 2008-12-01, kl 17:53:05 | PUBLICERAT I: Allmänt

Gott

Nu var denna arbetsdagen över. Ska koppla av en stund med en härligt god kopp kaffe. Har varit i Alingsås en sväng och handlat. Fint att se alla ljusen när de tänds över staden. Det blir en sådan härlig stämning. Man kan känna att julen är i antågande! Har Pyntat lite grand här hemma. Spar nog resten till en vecka före jul. Blir så mätt på det annars.