SKRIVET: 2009-07-28, kl 11:55:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Måndag och Tisdag :-)

Igår var vi iväg till Borås en sväng. Gick på Knalleland och shoppade lite. Gina naturligtvis :-) Åt på McDonald´s och kikade runt på Storknallen också. Hittade mig en snygg klänning inne på Cubus! Det hör till ovanligheterna att jag hittar något där åt mig. Mest brukar det vara på Gina eller H&M. Idag ska vi till Alingsås en sväng. Ska kika in i Storkenhuset och se om jag hittar något mer där till mig själv och familjen. Kicks blir det idag i alla fall. Behöver köpa mig något nytt där med. Ja ja :-) Ha en fortsatt trevlig tisdag.

SKRIVET: 2009-07-28, kl 11:38:56 | PUBLICERAT I: Allmänt

Anten - Gräfsnäs Museijärnväg

I förrgår åkte vi gamla ångloket från början av 1900-talet mellan Anten och Gräfsnäs tur och retur med Jannis barn och min äldsta dotter. Fantastiskt att de har bevarat detta gamla så fint. Det var en upplevelse för barnen. Åkte själv detta ånglok när jag var liten. Inget man glömmer. En upplevelse för livet.  Prova gärna på med era barn. De kommer älska det.

       
     
     
     

Trevlig resa bakåt i tiden!

SKRIVET: 2009-07-26, kl 11:46:20 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sovmorgon!!!

Gick upp halv tio! Skönt att få sova lite extra någon morgon i alla fall :-) Ganska sällan nu man får ligga kvar i sängen så länge. Men jag passar på när tillfälle ges. I förrgår var vi en sväng på Röstånga camping i Svalöv (Skåne Län) över dagen eftersom min sambo skulle titta på en bil. Direkt efteråt åkte vi förbi Höganäs på vägen hem och hälsade på min sambos bror. Det blev en snabbvisit där eftersom vi hade bråttom hem då min yngsta dotters personliga assistent skulle sluta kl. 21.00. Vi blev en 40 minuter sena men det gick bra som tur var. Igår var jag och min äldsta dotter i Borås på Knalleland och shoppade och fikade. Vi hade det jättetrevligt och mysigt. Hon fyndade en del kläder på Gina naturligtvis :-) Jag köpte ett par jättesöta tunna sommarbyxor till min yngsta dotter och ett par söta shorts till henne. I går var en sådan dag jag inte hittade något till mig själv. Efter detta åkte vi till en väninna till mig och drack kaffe i Vårgårda. Vi var väl där ungefär ett par timmar. Trevligt. Idag ska jag tvätta och sedan ska vi ta en sväng med Jannis barn och min äldsta dotter och åka en sväng. Inte bestämt vart än. Ha en fortsatt trevlig söndag!

SKRIVET: 2009-07-24, kl 00:35:57 | PUBLICERAT I: Allmänt

Åkanten



  Igår var vi på Restaurang Åkanten i Alingsås och åt och drack. Vill inte påstå att det var så där jättegod mat där precis. Det fanns bara två rätter att välja på i menyn på förrätt, huvudrätt och efterrätt. Men bara en rätt av varje fanns kvar att beställa då resten var slut. Ingen bra service heller. Fick vänta hur länge som helst innan mat och dryck serverades. Men men, man väljer sina ställen. Man måste ju prova innan man kan säga om det var ett bra ställe eller inte att gå till. Det finns massor av restauranger och cafeér att välja på i Alingsås. De flesta är både trevliga, mysiga, har bra service och mycket god mat eller fika.

På bilderna ovanför är jag och min sambo, min dotter och hennes kompis Mikaela på restaurang Åkanten. Trots det tråkiga med restaurangen gjorde vi kvällen rolig och skrattade och pratade med andra gäster. Har man inte roligt får man väl göra det roligt själv då. Man blir inte roligare än man gör sig :-)

SKRIVET: 2009-07-20, kl 22:49:49 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godnatt

Då var det dags för sängen. I morgon blir det eventuellt nya upplevelser. Eller om vi ska vara hemma och bara lata oss i morgon. Alltså inget bestämt än :-) Tänkte sett färdigt på Beck på tv4 nu men är för trött för att se klart. Så kan det bli ibland. Säng säng säng sova sova sova................. Godnatt och sov gott.

SKRIVET: 2009-07-20, kl 21:16:56 | PUBLICERAT I: Allmänt

Gamla trästaden Alingsås

 

Hur mysigt som helst! Gå inte miste om att göra ett besök.

SKRIVET: 2009-07-20, kl 18:59:57 | PUBLICERAT I: Allmänt

Måndag kväll

I dag åkte jag med en väninna till Alingsås och köpte mig en snygg klänning och ett halsband. När vi var klara var det så mysigt att sätta sig ner på uteserveringen vid Storken huset med den godaste caffe latte jag druckit någonsin! Hur skön dag som helst!

     

Nu ska vi åka en sväng till Vårgårda och köpa oss lite mat på McDonald´s och efter det till en väninna och dricka lite kaffe där med :-) Ha en fortsatt trevlig måndag!

SKRIVET: 2009-07-20, kl 08:35:07 | PUBLICERAT I: Allmänt

Frid och Fröjd





Igår kväll var vi på Frid och Fröjd i Alingsås och åt och drack gott. Det var jag, min sambo, min dotters kompis Kristin och min dotter Emma. Efteråt körde de hem mig för jag var för trött för att åka med till Trollhättan och fortsätta festa. De var väl hemma sisådär vid halv fyra tiden i morse. Hoppas de hade trevligt :-) Bara jag vaken än så länge så det blir jag väl snart varse hur de hade det när de stiger upp :-) I dag ska jag till Alingsås en sväng och kika lite. Måste bara ta emot min yngsta dotter som kommer hem från korttids idag och invänta hennes personliga assistent. En dusch nu och sola lite också så jag piggnar till lite. "Same presidier as every day" kan man säga så här i sommartider :-) Lite kaffe först nu bara.

SKRIVET: 2009-07-19, kl 12:09:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Söndag förmiddag

Å vilken härlig morgon! Sov till kl. 09.00. Gick upp och tog mig en kopp kaffe och bara njöt av fågelkvittret ute på altanen. Det är det som är fördelen med landet. Tyst och skönt. Nu har jag duschat och solat. Känner mig riktigt fräsch. Har ljusat upp håret också. Ser betydligt piggare ut nu. Det är bara så himla tråkigt att det ska regna hela "jävla" tiden. Ursäkta språket! Men hoppas att det snart ska titta fram lite sol någon dag. Men det får vi väl se oss om i stjärnorna efter. Åtminstone de närmaste två veckorna. Nej nu blir det lite kaffe till och sedan tar vi oss en sväng till Vårgårda bara för att komma hemifrån lite. Önskar alla en fortsatt skön söndag!

SKRIVET: 2009-07-18, kl 22:04:05 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lördag kväll

Då har man verkligen latat sig idag. Trött som bara den har jag varit idag. Ska strax gå och lägga mig och sova och ta mig en ordentlig sovmorgon. Får se vad vi ska hitta på i morgon. Inget bestämt ännu. Vill inte ha några måsten när man är ledig utan bara ta dagen som den kommer för då blir den som bäst.

Tänkvärt:

Man kan bedra en ärlig vän men aldrig göra denne löjlig. Den enda som blir löjlig är den som bedrar en vän.

Riktat till "skitungen"

SKRIVET: 2009-07-18, kl 12:20:37 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lördag morgon

Dagen startade inte helt som jag hade tänkt mig! Min äldsta dotter åkte till Trollhättan igår och gick på fallensdagar med två kompisar och den enes kille. Vad jag förstod så hade de jätterolig där men på småtimmarna blev det tydligen svartsjukedrama. Emma gick för att dricka vatten när de kom hem till killen som den ena tjejen är tillsammans med och då gick han fram och gav Emma en kram och då kom killens tjej och såg detta och det blev ett himla liv. Saken hör till den att Emma inte alls var beredd på att killen skulle göra detta och hon är definitivt inte intresserad av denna killen vilket hon också försökte förklara för hans tjej. Istället fick Emma skiten för det istället för hennes kompis kille. Telefonen ringde kvart i sex i morse! "mamma kom och hämta mig!" Så det var bara att stiga upp och åka till Trollhättan och hämta henne. När vi kom hem gick jag och la mig för att sova. Kändes som att jag körde i sömnen. Men vad gör man inte för sina barn. I dag blir det en hemma dag i alla fall. Ska bara slappa. Måste passa på nu när min yngsta dotter är på korttids. Hon åkte i torsdags och kommmer hem på måndag. Nu blir det kaffe och sedan dusch och solning. Härligt!

SKRIVET: 2009-07-17, kl 20:51:07 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fredag kväll

Det var riktigt trevligt med en middag på restaurang Musses Grillhouse i Alingsås i kväll. Där serveras verkligen god mat och dryck. Rekommenderas varmt! Nu ska vi bara slappa framför tv:n i kväll och bara vara.

      Musses Grillhouse med både inne och uteservering. Hur mysigt som helst. Ha en fortsatt trevlig fredag kväll!

SKRIVET: 2009-07-17, kl 08:54:05 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godmorgon

Idag ser det ut att bli någorlunda fint väder. Ska göra klart lite pappersarbete idag. Skönt när det är gjort så slipper man tänka på det sen. Skulle gjort detta för länge sedan om inte skitungen hade hållt på vilket har tagit musten av oss allihop. Men som sagt var nu blir det nya tag igen.
 
      

Ha en fortsatt trevlig torsdag.

SKRIVET: 2009-07-16, kl 23:31:48 | PUBLICERAT I: Allmänt

Torsdag kväll

Ja då var denna dagen gjord med allt vad det innebär och lite till. Är ganska trött nu så det är dags för sängen nu. Hoppas alla där ute i bloggvärlden har haft en godare dag och upplevelser än vår familj har haft. Önskar alla goa ärliga människor en riktigt god natt och på återseende i morgon! God natt och dröm sött!  

SKRIVET: 2009-07-16, kl 20:38:13 | PUBLICERAT I: Allmänt

Skitungen

Skitungen har inga hämningar i kroppen över huvudtaget. Att kalla min sambo blind och döv är en grov kränkning då han har ett gravt synhandikapp. Fy för dig! Tilläggas kan att han är definitivt inte döv. Personer med synnedsättning kompenserar hörseln istället och kan höra en knappnål falla som vi med god syn inte kan. Ta och sopa rent framför din egen dörr innan du börjar sopa framför andras! Samtalet är inspelat. Du borde skämmas så som du kränkt min familj. Men det är klart, det har inte sådana människor som du vett på!

SKRIVET: 2009-07-16, kl 10:24:37 | PUBLICERAT I: Allmänt

Skitungen

Jaha, då var skitungen i gång igen. Allt började med att hon stal både från min äldsta dotter och min yngsta dotter när hon var anställd här som personlig assistent till min yngsta dotter. Det handlar om både kläder, dopsmycken, gåvor, dator, mobiltelefon, falsk tillgivelse m.m. Hon har brutit mot tystnadsplikten och fortsätter med detta. Hon är så jävla låg att hon till och med har startat ett konto på Tradera i min äldsta dotters namn med användarnamn sotis18. Fakturorna har skickats till en e-mail hon startat och som sedan inte betalats. I förrgår uppdagades detta när ett brev från ak, aktiv kapital (ett inkassoföretag) dimper ner i brevlådan! Min äldsta dotter loggar in med användarnamn och lösenord från ak (inkassoföretagets) där all information om namn och adress kommer upp. Allt stämmer med namn och adress men dock inte mobilnummret. Min äldsta dotter tar även kontakt med Tradera och får därigenom bekräftat att detta konto har funnits. Det startardes den 24/3-09 och avslutades i maj på grund av obetalda fakturor. Kontot har använts flitigt fick min äldsta dotter till svar av kundtjänst på Tradera. På Tradera lämnade de ut användarnamnet sotis18 men dock inte e-mail adressen och lösenordet. Det blir polisens uppgift att få fram vilket polismannen upplyste om. Sedermera sa han att det inte är några problem att få fram då min äldsta dotter har sms och tel. trafik från detta nr. Efter varje sms står det: puss NN. Hur jävla låg får man vara när man speciellt tar från någon som inte kan kommunicera med omgivningen och då  pratar jag om min yngsta dotter som har ett gravt handikapp på grund av en hudsjukdom vid namn Incontinentia Pigmenti som satt sig på hela cns (centrala nervsystemet). Fy fan säger jag! Den här gången kommer du då fan inte undan om jag så ska gå till högre ort den här gången! Det finns vare sig för eller efternamn på sådana människor som dig! Har sparat alla dina kommentarer på min e-mail. Den här s.k 25 åriga damen tror hon är så jävla smart, men den här gången gjorde hon bort sig totalt! Hon fungerar så här: Säger du till henne något vänder hon på det och ställer en fråga på det istället till dig utan att ge ett svar på det du sa. Hon vänder på allt och lägger över det på personen hon gjort illa och får det att låta som om det är personen som råkat illa ut, som om denne själv åsamkat skadan. Hon är manipulativ så det står härliga till! Vi är inte ensamma om att ha råkat ut för denna farliga människan. Samvete? Nej det har hon inget. Hon bara fortsätter med brotten och går vidare som om inget hänt. Det skitungen har köpt har gått till hennes adress och det hon sålt, har pengar satts in på hennes kontonummer. Även som hon själv säger, att hon skyddat sin IP-adress går detta trots allt att spåra till henne.

SKRIVET: 2009-07-12, kl 13:25:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

Söndag eftermiddag

I dag blir det en hemmadag. Har arbetat själv med min yngsta dotter i helgen förutom tre timmar igår då vi tog oss en tripp till Alingsås med barnen och gick i Nolhaga parken en stund. Vi hade tur med vädret medan vi var där. Dessutom var det skönt att komma ut en sväng för barnens skull så de inte skulle bli allt för hyperaktiva på kvällen :-) Senare i eftermiddag ska min äldsta dotter köra hem Jannis barn till Hökerum. Nu ska jag tvätta, duscha och sola! Ha en fortsatt trevlig söndag.

SKRIVET: 2009-07-11, kl 12:11:16 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lördag förmiddag

Nu har jag och Jannis yngsta dotter Isabelle varit i Vårgårda en sväng. Strax ska vi åka till Alingsås också eftersom min äldsta dotter Emma har bestämt sig för att köpa en klänning på Gina. Ska nog härma henne lite och köpa en likadan :-) Sedan blir det Nolhaga parken "i regnet". Bläää! Men men, hoppas det är uppehåll en stund iallafall medan vi är där. Ha en fortsatt trevlig lördag.

SKRIVET: 2009-07-10, kl 20:42:27 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fredag kväll

Idag har vi bara varit hemma och latat oss :-) Så himla tråkigt när det bara öser ner regn här hela tiden. Ska visst regna i morgon också men på söndag skulle det bli finare. Då ska jag passa på att vara ute i solen så mycket som möjligt och få upp solbrännan igen. Annars får jag väl fusksola om inte solen vill titta fram i helgen. Ja ja :-) Nej, nu ska jag ta mig en Corona med lime och sätta mig och titta lite på tv och bara njuta av resten av kvällen.

corona.jpg corona image by savannahdrew1234  Ha en fortsatt trevlig fredag kväll.

SKRIVET: 2009-07-08, kl 11:36:08 | PUBLICERAT I: Allmänt

Michael Jackson

  Tittade på minnesceremonin igår av Michael Jackson. Nu förstår man hur stor han var. Eller ÄR rättare sagt. Han ÄR The King Of Pop! Han kommer att leva vidare i allas hjärtan utan tvekan. Tror inte någon gått oberörd förbi.

SKRIVET: 2009-07-06, kl 09:24:07 | PUBLICERAT I: Allmänt

Måndag morgon

Idag fyller min äldsta dotter 19 år. Tänk vad tiden går fort. Hinner inte med. I eftermiddag kommer släkt och vänner för att fira henne sedan ska vi åka och äta middag ute ikväll. Det ska bli trevligt och mysigt. Ha en fortsatt trevlig måndag.

SKRIVET: 2009-07-04, kl 15:13:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lördag eftermiddag

Har varit i Borås en sväng. Och sedan stannade vi till i Vänga och fikade. Mysigt. Ikväll ska jag vara chaufför åt min äldsta dotter. Hon ska fira sin födelsedag ihop med en kompis som fyller 19 år nu också. Roligt kommer de att få. Ha en fortsatt trevlig lördag.

SKRIVET: 2009-07-03, kl 10:10:31 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godmorgon

Sovmorgon! Sov till kl. 09.00. Känner mig riktigt utvilad idag. Ska strax ha en anställningsintervju sedan ska vi iväg. Ska passa på att bada och sola idag. För som sagt var imorgon eftermiddag ska det bli regn :-(

SKRIVET: 2009-07-02, kl 22:24:07 | PUBLICERAT I: Allmänt

Torsdag kväll

Idag har vi varit i Smögen igen. Åkte dit med cabben. Skönt med fläkt och go musik :-) Imorgon ska vi ha en anställningsintervju och sedan ska vi till stranden och sola och bada. Måste passa på innan det blir regn till helgen, som är förutspått redan på lördag eftermiddag :-( 

  Ha en fortsatt trevlig torsdag kväll!

SKRIVET: 2009-07-01, kl 21:42:53 | PUBLICERAT I: Allmänt

Onsdag kväll

Idag har jag bara slappat hela eftermiddagen. Var en sväng i Borås i förmiddags bara och köpte mig en snygg klänning. Den också på Gina naturligtvis :-) och lite annat smått och gott! Ja ja :-) Lite tv tittande nu och sedan sängen. The same presidier as every evening.