SKRIVET: 2010-05-31, kl 14:11:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Du övertygar ingen genom att tysta hans invändningar.

SKRIVET: 2010-05-31, kl 14:08:24 | PUBLICERAT I: Allmänt

Elin Klings modevärld. Häng med! Man blir inte äldre än man gör sig :-)

http://www.expressen.se/mode/1.2006744/hang-med-in-i-elin-klings-modevarld

SKRIVET: 2010-05-31, kl 12:30:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det högsta modet är att våga visa sig som man är.

SKRIVET: 2010-05-31, kl 12:25:35 | PUBLICERAT I: Allmänt

Läs artikeln om branden även på bt.se!

Läs artikeln även på bt.se

http://www.bt.se/nyheter/storbrand-i-tangahallen(1948753).gm

Läs även alingsastidning.se

http://www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=6383&sidnamn=VÅRGÅRDA


SKRIVET: 2010-05-31, kl 12:20:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tånga Hallen i Vårgårda brann ner inatt!

Så jävla onödigt att förstöra för ungdomarna. Cykelfesten i Vårgårda skulle varit utgångsläget där för dem i år också. Hoppas att de får tag i den psykiskt sjuka människan eller människorna som gjort det! Frågan är ett stort VARFÖR! Helt klart är det en psykiskt sjuk pyroman som har börjat härja här i Vårgårda också. Nu gäller det att ha både öron och ögon öppna. Som tur är har vi videoövervakning och Securitas larm hos hos om något skulle hända. Vi kommer inte kunna slappna av på nätterna förrän man fått fast förövaren.

SKRIVET: 2010-05-30, kl 17:16:33 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Hungern är världens bästa sås.

SKRIVET: 2010-05-30, kl 17:14:25 | PUBLICERAT I: Allmänt

Mors Dag!

Botat baksmällan! Tack för hjälpen i går!!! Så som man själv vill bli behandlad ska man också behandla andra. Önskar alla en trevlig fortsatt söndag och hoppas att mors dag firandet blir toppen!



SKRIVET: 2010-05-29, kl 11:54:42 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Verklig glädje är en högst allvarlig sak.

SKRIVET: 2010-05-29, kl 11:51:50 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ozzy Osbourne!

Love this song!

SKRIVET: 2010-05-29, kl 11:47:29 | PUBLICERAT I: Allmänt

Party i kväll!

I kväll är det party! Det var längesedan jag hade en hel ledig helg. Dusch och sol snart! Anställningsintervjuer kl. 14.00 och kl. 16.00. Hoppas de dyker upp eller åtminstone hör av sig. Sen börjar partyt! Förfest hos en väninna och efter det bär det av! Skål på er allihop och ha nu en riktigt rolig och trevlig fortsatt helg! 

SKRIVET: 2010-05-28, kl 22:41:33 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Fantasi är viktigare än kunskap.

SKRIVET: 2010-05-28, kl 22:38:20 | PUBLICERAT I: Allmänt

Guns N Roses

Måste bara få säga att jag älskar dem!

SKRIVET: 2010-05-25, kl 08:29:28 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

En vän är den som vet allt om en och ändå fortfarande tycker om en.

SKRIVET: 2010-05-25, kl 08:25:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hoppas hoppas!

Har en bredvidgång idag. Började igår. Hoppas hoppas det blir bra denna gången. Är helt slutkörd. Arbetat 690 tim / mån själv nu i tre månaders tid plus att jag varit inom psykiatrin och somasidan (akutsjukvården) och arbetat! Håll tummarna är ni snälla för att det löser sig denna gången. Tycker så synd om min yngsta nu när det varit alldeles för många inne som inte passat för uppgiften. Märker att hon blir mer och mer frustrerad och jag med för den delen. Önskar alla en fortsatt god tisdag!

SKRIVET: 2010-05-24, kl 22:40:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Konsten att tråka ut är att berätta allt.

SKRIVET: 2010-05-24, kl 22:35:16 | PUBLICERAT I: Allmänt

gunnar jaunupe - tommy (party patrullen)

SKRIVET: 2010-05-23, kl 12:57:48 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Nu för tiden hoppar ungdomarna fallskärm och klättrar i berg. Vad var det för fel på att samla frimärken?

SKRIVET: 2010-05-23, kl 12:53:12 | PUBLICERAT I: Allmänt

Alanis Morisset - Thank you

SKRIVET: 2010-05-23, kl 12:46:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

Mitt liv just nu

Arbetar som en "idiot" både inom psykiatrin, somasidan (akutsjukvård) och personlig assistent till min yngsta. Ska ha flera bredvidgångar på detta nu med. Men jag ska nog fan hitta någon som vill arbeta. Bara att fortsätta att ge sig den på det. Vet, jag är envis :-) Skam den som ger sig. Hoppas alla har det bra och att helgen varit god. Kramar på er allihop! Hörs snart igen.

SKRIVET: 2010-05-18, kl 20:09:28 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Se dig alltid noga för. Annars kan du kliva på en del av Skogen som av misstag kommit bort.

SKRIVET: 2010-05-18, kl 20:04:34 | PUBLICERAT I: Allmänt

A-Kassan

Nu har jag haft ett trettiotal anställningsintervjuer. De flesta av dessa går på A-Kassa. Fem av dessa har varit på bredvidgång men sedan tackat nej till fast tjänst med en bra lön då de kan leva bättre på A-Kassan. De andra har skyllt på både det ena och andra. T.ex att min mans skogsmaskin kanske går i sönder och då kanske jag inte kan komma kl.17.00 eller jag kan inte få någon hundvakt till min hund, jag har ingen bensin att kunna ta mig till jobbet, Jag kom på att jag inte har någon barnomsorg och kan därför inte komma på en anställningsintervju osv. Jag kan göra listan lång! Har lämnat in alla dessa till Arbetsförmedlingen som de sedan anmäler till A-Kassan. Kommer att vara stenhård med detta. Så nu undrar jag: Vart är arbetsmoralen? Jag kallar detta höjden av lathet. Och detta ska vi skattebetalare betala för dårarnas paradis dvs A-Kassan!

SKRIVET: 2010-05-08, kl 11:42:03 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Jag tycker mer och mer om blommor. Det talar till mig samtidigt om livets flyktighet och om evigheten.

SKRIVET: 2010-05-08, kl 11:37:40 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lady Gaga i Stockholm!

Men det vet väl de flesta nu? Förutom jag som håller noll koll på det mesta om sånt här som händer runt omkring i nöjesvärlden :-)

SKRIVET: 2010-05-04, kl 12:34:49 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tisdag förmiddag

Just nu arbetar jag en hel del. Har haft lite dåligt samvete för att jag inte hunnit kommentera mina bloggvänners bloggar. Men snart har jag lite ledigt! Arbetar extra inom psykiatrin igen vilket jag tycker är både roligt och lite spännande. Samtidigt har jag bredvidgång här hemma för min yngsta dotter. Hoppas bara på att jag ska träffa rätt där med. Nej, nu blir det att kasta i sig lite mat och iväg igen till arbetet. Önskar alla en riktigt god fortsatt tisdag.