SKRIVET: 2009-09-30, kl 23:07:04 | PUBLICERAT I: Allmänt

Onsdagen

Idag har det varit fullt upp så jag har inte hunnit blogga någonting. Men men, nya tag i morgon :-) Ska svara på kommentarerna imorgon också. Har tyvärr inte hunnit det heller mer än att godkänna dem. Nu är det snart dags för bingen :-) Arbetar själv med min yngsta dotter fram tills på fredag morgon så det är en del att göra kan man säga. Ja ja :-) Önskar alla en godnatt och på återseende.

SKRIVET: 2009-09-30, kl 22:47:35 | PUBLICERAT I: Allmänt

Idol




Vem var bäst i kväll?

Ställningen just nu:



Patrik (3.5 %) Alternativ ALT1
Rasmus (3.1 %) Alternativ ALT2
Carl (3.4 %) Alternativ ALT3
Rabih (10.5 %) Alternativ ALT4
Erik (79.6 %) Alternativ ALT5
 


Jag tycker Erik var bäst ikväll.


SKRIVET: 2009-09-30, kl 09:56:51 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Gud gav människan förstånd, men glömde tyvärr att bifoga en bruksanvisning.

SKRIVET: 2009-09-29, kl 13:35:50 | PUBLICERAT I: Allmänt

Spirometri

Idag har jag gjort spirometri. Vilket gick utomordentligt bra! Skönt, nu slipper jag bekymmra mig för det. Strax ska jag ha en bredvidgång fram tills nästa personliga assistent kommer vid 17.00 tiden då hon tar över istället. Är ledig tills i morgon eftermiddag. Sedan arbetar jag själv fram tills på fredag morgon då jag har personlig assistans till min yngsta dotter hela helgen. Nu ska jag ta hand om mina busfrön till hundar innan den nyanställda personliga assistenten kommer :-) De är både högt och lågt nu. Hoppade precis upp på skrivbordet! Måste ta ut dem så de får springa av sig en stund innan hon kommer.

SKRIVET: 2009-09-29, kl 13:24:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Godhet är när man tyst gör det som andra säger högt.

SKRIVET: 2009-09-28, kl 18:11:28 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fläskfilé


 


Idag gör jag fläskfilé med champinjonstuvning, potatis och tomatskivor till. Är strax klar nu. Var längesedan vi åt det.

Recept:

1 fläskfilé
Lite margarin
Salt
Peppar

1 burk skivade champinjoner
1 påse champinjonsås
Lite soya
ev. salt och peppar

Redning till såsen: 1 dl mjölk
                            2  msk vetemjöl

Tillagning:

Stek fläskfilén i lite margarin. Salta och peppra fläskfilén. Gör såsen: Ta en påse champinjonsås, 1 dl vatten, 2 dl mjölk och blanda ihop. Häll i 1 burk skivade champinjoner och spat. Låt koka upp. Häll i redningen och lite soya. Salta och peppra ev. lite grand. Klart!

Servera med potatis och skivade tomater.

Smaklig måltid!

SKRIVET: 2009-09-28, kl 15:47:53 | PUBLICERAT I: Allmänt

Måndag

Ett nytt tips om en annan sida som kan ge mer trafik till din blogg är mer-trafik.se Tog tipset av Camilla Testa detta också och se vad som händer. bloggtrafik.nu har sina fördelar också med trafiken till din blogg. Många är säkert redan medlemmar på båda dessa sidor men jag tipsar er som ännu inte är det och vill ha mer trafik till er blogg. Lycka till!

SKRIVET: 2009-09-28, kl 09:21:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Glädje är att se livet genom en solstråle.

SKRIVET: 2009-09-27, kl 12:21:43 | PUBLICERAT I: Allmänt

Mingelbilder på Harrys

Klicka för större bild

Klicka för större bild

Klicka för större bild

SKRIVET: 2009-09-27, kl 11:34:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Vet du inte att det är i de mörkaste nätterna som stjärnorna smyckar sig i sin skönaste glans?

SKRIVET: 2009-09-27, kl 11:26:40 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hård lördagkväll :-)

        
    
            Här slutar det :-) Vilken rolig kväll vi hade igår! Baksmällan får jag ta. Det var det värt.

 

 

SKRIVET: 2009-09-26, kl 15:40:20 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Ibland är det skönt att bara vara.

SKRIVET: 2009-09-26, kl 15:35:52 | PUBLICERAT I: Allmänt

Harrys

Harrys ikväll då! Wohooo!!! Vart? Det förteller inte historien :-) Men bilder lär komma i morgon iallafall. Har inte hunnit svara på alla kommentarerna än men lovar att ha svarat alla i morgon. Önskar alla en fortsatt trevlig lördag.

main page b003 120_20                                  02 Logo LR                              Cliche - Webbhotell med telefonsupport

SKRIVET: 2009-09-26, kl 12:27:40 | PUBLICERAT I: Allmänt

Här har jag hittat min egna lilla plats säg :-)

Så det så :-)

SKRIVET: 2009-09-26, kl 08:47:13 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det finns inga underverk för den som inte kan förundra sig.

SKRIVET: 2009-09-25, kl 23:19:06 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fredag kväll

Nu är det godnatt för min del. Har haft fullt upp hela dagen men imorgon ska jag baske mig koppla av och ta mig ett par järn. För nu är jag ledig hela helgen lång :-) Och det är jag värd! Så det så :-) Besöksstatistiken har varit betydligt högre nu sedan igår då jag haft över 100 besökare på en dag, mot mellan 15 - 27 besökare per dag! Godnatt och sov gott. 

SKRIVET: 2009-09-25, kl 21:36:35 | PUBLICERAT I: Allmänt

Party!

Imorgon kväll blir det party! Besöksstatistiken har ökat med räserfart :-) Yes! Tack för att du värvade mig Camilla till Bloggtrafik.nu Måste nog varit detta som har gjort att besöksstatistiken ökat :-) Klicka på länken ni andra också och se vad som händer! Skål!





SKRIVET: 2009-09-25, kl 09:20:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Jag önskar alla jag älskar en liten smula galenskap - det skänker hjärtat glädje.

 

bloglovin                              02 Logo LR                                       main page b003 120_20

SKRIVET: 2009-09-24, kl 17:47:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

10 saker jag är bra på

Smäm utmanar alla läsare

Jag antar utmaningen:

  1. Juridik
  2. Laga mat
  3. Lyssna
  4. Köra bil
  5. Städa
  6. Umgås
  7. Sifferminne
  8. Dansa
  9. Hjälpa andra
  10. Bra förälder

Det här blev ungefär som en träning i självkänsla och självförtroende som Mia Törnblom skriver om i sina böcker. Typ: Jag-är-bra-boken. Inte helt fel. Anta utmaningen du också.


bloglovin
                                   main page b003 120_20                             

SKRIVET: 2009-09-24, kl 14:43:34 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nelly Brand Store

Nu har Nelly.com öppnat en helt ny avdelning: Nelly Brand Store med märken som

  • Acne (kommer inom kort)
  • House of Dagmar
  • Stylein
  • Ida Sjöstedt
  • Filippa K (kommer inom kort)
  • Odd Molly
  • Tiger of Sweden
  • By Malene Birger (kommer inom kort)

Dessa och många fler hittar du enkelt och smidigt på Nelly Brand Store.

 

bloglovin

SKRIVET: 2009-09-24, kl 11:44:10 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Vi finner enbart de människor förståndiga som delar våra åsikter.

 

bloglovin

SKRIVET: 2009-09-24, kl 11:40:49 | PUBLICERAT I: Allmänt

Strawberrynet

Just nu erbjuder Strawberrynet alla som handlar både hudvård och parfym fri frakt, samt handlar man för minst 25 USD får man dessutom en makeup gåva från Scott Barnes värt mellan 19-22 USD! Så passa på!

 

bloglovin                                                                                                        main page b003 120_20

SKRIVET: 2009-09-24, kl 09:04:18 | PUBLICERAT I: Allmänt

Frukost

Här får Lennart sällskap av Simon och Smulan som också måste kolla vad det är för smaskigt Lennart får för nåt att äta. Dante fick iallafall vara ifred från provsmakarna :-)



SKRIVET: 2009-09-23, kl 22:27:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Älgjakten!

Det märks att älgjakten är i antågande. Mötte en andra älg när vi varit i Borås en sväng idag och vi nästan var hemma. Hu... Gillar verkligen inte älgar! De är ju så stora. Nu är det godnatt för min del. Är helt slut efter denna dagen. Ska ta mig en sovmorgon i morgon. Skönt. Så nu säger jag godnatt och sov gott.

SKRIVET: 2009-09-23, kl 16:18:59 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det heter sunt förnuft därför att det inte smittar.

SKRIVET: 2009-09-23, kl 16:16:09 | PUBLICERAT I: Allmänt

Älg!

I förmiddags när jag var ute och gick med hundarna träffade jag på en älg! Vände snabbt och gick fort hemåt och inte en enda gång jag vågade titta bakåt. Jag har nämnligen älgfobi! Väl hemma tog jag en kopp kaffe och läste tidningen. Och vips hade jag lugnat ner mig efter älgmötet :-) Hu....

SKRIVET: 2009-09-23, kl 13:27:59 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Förlåtelse är den doft violen sprider på klacken som krossar den.

SKRIVET: 2009-09-23, kl 13:24:47 | PUBLICERAT I: Allmänt

Utmaningen. Puh!

Den här utmaningen fick jag av Camilla

Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dem. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar (förutom på fråga 1)! LYCKA TILL!


1. Vad heter du? Charlotte
2. Ett ord på fyra bokstäver: Cool 
3. Flicknamn: Carola
4. Pojknamn: Claes
5. Yrke: Chaufför 
6. Färg: Citrus 
7. Klädesplagg: Capribyxa 
8. Mat: Chili Con Carne
9. Sak i badrummet: Cinnamon Caramel Coffee doftljus
10. Plats/stad: Chania
11. En orsak att vara sen: Chipsen (älskar chips!) 
12. Något man skriker: Confetti
13. Film: Ceremonin
14.Något man dricker: Cider
15. Band: Caktus 
16. Djur: Chihuahua
17. Gatunamn: Centrumgatan
18. Bil: Chrysler
19. Sång: Cose della vita

Jag skickar utmaningen vidare till:

Johanna

Daniel

Candy

Sanna

Sandra

bloglovin

SKRIVET: 2009-09-22, kl 17:27:05 | PUBLICERAT I: Allmänt

Födelsedagsfirandet i fredags!

Så här goda tårtor åt vi i fredags på min yngsta dotters 18-årsdag!



 

SKRIVET: 2009-09-22, kl 11:12:03 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

En fördom är ett misstag som slagit rot.

SKRIVET: 2009-09-22, kl 11:07:08 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tisdag förmiddag

Då var det dags att bege sig iväg till affären. Första anställningsintervjun är kl. 15.00 och den andra är kl. 16.00. Så vi har gott om tid. Har varit ute en sväng till med hundarna nu. Fast att det är sådant väder är det ändå skönt att vara ute lite. Mysigare blir det när man kommer in igen och sätter sig ner med en kopp kaffe och en fika för att värma upp sig efter den blöta promenaden :-)

SKRIVET: 2009-09-22, kl 10:52:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Färger är naturens leende.

SKRIVET: 2009-09-22, kl 08:56:53 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tisdag morgon

Fy vilket tråkigt väder det är idag. Det bara öser ner regn här. Har precis tagit en promenad med hundarna. Inte heller de ville vara ute i det här vädret men det är ett måste ändå. Nu sitter jag och torkar upp med en kopp kaffe. Idag ska vi ha två anställningsintervjuer. Får se vart det leder. Ska ta en sväng till affären och handla lite innan bara. Inte mycket som händer idag annars.

SKRIVET: 2009-09-22, kl 08:47:57 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Vi ska använda det förflutna som en språngbräda, inte som en soffa.

SKRIVET: 2009-09-21, kl 23:27:41 | PUBLICERAT I: Allmänt

Måndag kväll

Då har man haft en händelserik helg kan man säga. I fredags hade vi födelsedagsfest för min yngsta dotter som fyllde 18 år. En mycket lyckad sådan. Många presenter och mycket grattis. Lite senare på kvällen fick jag ett tråkigt besked att mina föräldrar krockat på 42:an strax utanför Vårgårda en kvart efter att de åkt härifrån. Det var en bil som plötsligt gjorde en u-sväng! Och de for rakt in i sidan på den. Som tur var hann pappa bromsa in en del, men smällen var ändå ett faktum. De åkte ambulans till Alingsås lasarett och där blev mamma inlagd för observation och pappa kunde åka hem. Mamma blev utskriven igår. Mina föräldrar fick sig en rejäl smäll i mjukdelarna och i skelettet. Inget brutet dock. Nacken har de ont i båda två och de fick även hjärnskakning. Mamma var värst däran men mådde under omständigheterna ganska bra ändå trots att hon fortfarande har mycket ont. Pappa har också fortfarande ont speciellt i nacken och huvudet. Nu får de vara hemma och vila upp sig och bara ta det lugnt. De måste bearbeta chocken också.

Så här såg det ut efter krocken:




 
Bilen överst är mina föräldrars bil och den understa bilen är bilen som gjorde u-svängen.

Två till sjukhus efter olycka

VÅRGÅRDA:

Två bilar kolliderade på fredagskvällen på riksväg 42, vid flygfältet strax utanför Vårgårda. Olyckan inträffade i

samband med att en bil gjorde en u-sväng på vägen. Flera personer fanns i de båda olycksbilarna. Två personer

fick föras till sjukhus. Personskadorna bedömdes vara av det lindrigare slaget.

SKRIVET: 2009-09-18, kl 08:51:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Frihet är att kunna göra allt som inte skadar andra.

SKRIVET: 2009-09-18, kl 08:49:32 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godmorgon

Eller det var det för längesedan för mig i och försig :-) Håller på att göra iordning allt för min yngsta dotter som fyller 18 år idag! Ska ta en sväng förbi hennes skola och lämna en tårta också. Sedan kommer det gäster hem vid 16.00 då hon kommer från skolan. Har precis varit ute med Lennart och Dante och ska gå och göra mig iordning nu så jag hinner klart med allt. Min äldsta dotte är på språng nu också. Ska byta ett par ord med henne innan hon sticker iväg. Ha en fortsatt trevlig fredag.

SKRIVET: 2009-09-17, kl 11:08:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Om man vill uppnå fred talar man inte med sina vänner. Man talar med sina fiender.

SKRIVET: 2009-09-17, kl 11:05:51 | PUBLICERAT I: Allmänt

Torsdag förmiddag

Gick upp kl. 05.45 idag. Gjorde iordning min yngsta dotter för skolan. Sedan kom skoltaxin kl. 07.50 och hämtade henne. Min äldsta dotter gick upp kl. 07.45 och gjorde sig iordning för att sedan åka till sin APU-plats som hon har varje vecka fredag och torsdag. En promenad har jag tagit med hundarna på morgonen. Gav dem sedan mat när jag kom hem. Nu är det snart dags för nästa promenad. Håller på och tvättar nu också. Skönt att få det överstökat innan helgen så att man bara kan koppla av. Har personlig assistans fr.o.m kl. 08.00 i morgon ända fram tills på söndag kväll kl. 21.00 till min yngsta dotter. Tänker verkligen ha sovmorgon hela helgen. Jannis barn kommer i morgon också. Så lite livat får jag räkna med men ändå inte :-) En kopp kaffe till nu och efter promenaden med hundarna bär det av till Vårgårda en sväng för att posta lite brev och handla lite gott inför helgen. För i morgon är det en stor dag! Min yngsta dotter fyller nämnligen 18 år då. Tårta till skolan är också beställd med Zandra 18 år! på. Här hemma ska vi äta smörgåstårta och gräddtårta hela helgen lång. MUMS! Ha en fortsatt trevlig torsdag.

SKRIVET: 2009-09-16, kl 08:27:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Ju längre man kan se bakåt desto längre in i framtiden kan man se.

SKRIVET: 2009-09-16, kl 08:24:05 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godmorgon

Gick upp kl. 06.00 idag. Gjorde sedan iordning min yngsta dotter för skolan. Idag har bägge mina döttrar skolfotografering. Så det blev att klä upp sig. Idag blir det fint väder också ser det ut som. Ska ta en sväng ut med hundarna strax. Ha en fortsatt trevlig onsdag.

SKRIVET: 2009-09-15, kl 16:59:08 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hemma

Då har vi precis kommit hem från promenaden. Dante och Lennart är fortfarande uppspelta och har inte riktigt hunnit varva ner än :-) Men men.... Nu tänker jag ta mig en kopp kaffe och koppla av lite. Arbetar själv natt och dag fram tills på fredag eftermiddag med min yngsta dotter. Så det gäller att passa på när tillfälle ges för lite vila. Ha en fortsatt trevlig tisdag.

SKRIVET: 2009-09-15, kl 15:26:43 | PUBLICERAT I: Allmänt

Dags för promenad

Nu har "busarna" sovit klart :-) Dags att gå ut på promenad.


SKRIVET: 2009-09-15, kl 08:56:31 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

För att vinna framgång behöver man bara promenera på de gamla idéernas kyrkogård.

SKRIVET: 2009-09-14, kl 22:14:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godnatt

Denna dagen har varit ganska lugn trots att vi har två busar i familjen nu :-) Lämnade dem ensamma en stund i förmiddags när jag åkte och mötte upp min yngsta dotter hos läkaren idag. När vi kom hem hade någon av dem vält cd-stället. Ja ja :-) så det kan bli. Ingen större fara på torpet. Nu tänker jag krypa till sängs. Ska upp tidigt imorgon och skicka min yngsta dotter till skolan. Arbetar natt själv ända fram tills på måndag nästa vecka. Så jag säger godnatt och sov gott.

SKRIVET: 2009-09-14, kl 08:24:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Att kunna lyssna är halva framgången.

SKRIVET: 2009-09-14, kl 08:21:23 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godmorgon

Då har vardagen kommit igång på allvar. Gick upp 05.45 idag och tog mig en kopp kaffe och en cigarett. Gjorde sedan iordning min yngsta dotter för skolan. Min äldsta dotter tog bilen vid 08.00 och åkte till skolan. Ska strax göra iordning mig själv och åka in till Alingsås och möta upp min yngsta dotter kl. 10.30 för att sedan bege oss till hab (habilitering) på läkarbesök. Sedan tänker vi bara ta det lugnt. Inga mer tider att passa vare sig idag eller resten av veckan. Skönt med lite avkoppling. Ha en fortsatt trevlig måndag.

SKRIVET: 2009-09-13, kl 20:01:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Plagiat är den uppriktigaste formen av smicker.

SKRIVET: 2009-09-13, kl 16:55:03 | PUBLICERAT I: Allmänt

Långpromenaden

Trött Lennart efter promenaden :-)




Och en trött Dante efter promenaden :-)

SKRIVET: 2009-09-13, kl 10:20:40 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Folk må intagas i små doser.

SKRIVET: 2009-09-13, kl 10:03:32 | PUBLICERAT I: Allmänt

Pappaombudsmannen.se

En klok kommentar från en anonym läsare

Det här inlägget handlar om att se det ur pappans perspektiv förmodar jag. Enlig SCB (statistiska centralbyrån) förekommer hot, våld, övergrepp m.m av 25% av männen av sveriges befolkning. Många mammor talar inte helt sanning och beskyller pappan för det ena och det andra. Det räcker att de använder ordet, samarbetsproblem, utan att behöva komma med något konkret. Ganska fantastiskt kan man tycka. Är själv mamma och skulle aldrig beskylla min före detta man för saker och ting han inte gjort bara för att få ensam vårdnad om barnen eller hämnas. Det är inte pappan man straffar utan det är barnen. Detta tänker inte alla på, men är väl värt att ta sig en funderare på. Man äger inte sina barn. Utan man har dem bara till låns tills den dagen barnet fyller 18 år. Man äger alltså inte en annan människa, inte ens sina egna barn. Jag har suttit och lyssnat på ett par väninnor och blivit både lite förundrad och chockad över hur de sitter och planerar för hur de ska kunna få ensam vårdnad om "sina" barn! Hur kan man ljuga så om den före detta partnern? Hur menar de, hur tänker de? Svartsjuka på den före detta partnens nya sambo, fru etc ligger mycket till grund för allt detta. Tyvärr, måste jag säga. Sedan är det inte sagt att det inte finns rötägg till fäder!


bloglovin

SKRIVET: 2009-09-13, kl 09:10:41 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det är vår egen fantasi - inget annat - som sätter gränser för hur långt vi kan hoppas nå i framtiden.

SKRIVET: 2009-09-12, kl 17:06:36 | PUBLICERAT I: Allmänt

Dante och Lennart

Dante och Lennart efter promenaden :-)

SKRIVET: 2009-09-12, kl 16:28:02 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Du kan inte alltid stanna i ditt eget hörn av Skogen och vänta på att andra ska komma till dig. Du måste gå till dem ibland.

SKRIVET: 2009-09-12, kl 10:20:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

God förmiddag

Jaha. Då kan man säga att vi har haft fullt upp, vilket har resulterat i att vi inte hunnit göra så mycket annat än att busa och leka med Lennart och Dante :-) Här kan man snacka om att slira i kurvorna. Ha...ha...ha... Just nu är de helt utslagna och ligger och sover. Får se hur länge det varar :-) Nu får vi ta och passa på och äta frukost innan de små liven vaknar till liv igen. Ha en fortsatt trevlig lördag.

SKRIVET: 2009-09-12, kl 10:09:29 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det behövs ofta mer mod för att ändra sin mening än för att förbli den trogen.

SKRIVET: 2009-09-12, kl 10:05:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lilla Dante

Välkommen hem till oss Lilla Dante. Han är en renrasig kastrerad dvärgpincherhane på 2,5 år. En ståtlig herre med mycket charm :-) Så nu har Lennart äntligen fått en kompis att busa och leka med.


SKRIVET: 2009-09-09, kl 22:55:43 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Jag skulle vilja ge vissa människor råd hur de ska undvika att göra misstag. Men en del misstag är det ju faktiskt synd att undvika.

SKRIVET: 2009-09-08, kl 08:04:26 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godmorgon

Inatt har jag sovit som en stock. Känner mig riktigt utvilad. Lille Lennart var aktiv redan halv sju i morse så det var bara att stiga upp och gå ut med honom :-) En riktigt skön och charmig liten kille. Bra väckarklocka också! Snart ska jag hoppa i duschen och ta en kopp kaffe till. Sedan tänkte vi åka iväg en sväng. Får se vad vi hittar på för nåt spännande idag :-)

SKRIVET: 2009-09-08, kl 07:50:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt


Har man ingen karaktär får man skaffa sig levnadsregler.

SKRIVET: 2009-09-07, kl 23:37:08 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godnatt

Nu är det godnatt för min del. Ska upp tidigt i morgon och iväg. Är ledig enda tills på fredag, så det ska bli skönt. Inga tider att passa, bara vara. Ja, förutom Lennart så klart :-) Godnatt och sov gott.

SKRIVET: 2009-09-07, kl 22:28:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt om vårdnadstvister

Det råder en allmän missuppfattning att vårdnadstvister är en kamp där två föräldrar försöker dra barnet från varandra. Det är fel. I de allra flesta fall är det bara en som drar; mamman. Pappan gör allt han kan för att bara hålla kvar barnet och få behålla halva ansvaret.

Det handlar inte om att ta ifrån mamman barnet, utan bara om att få vara lika mycket förälder som hon.

SKRIVET: 2009-09-07, kl 22:20:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Pappaombudsmannen.se

Det pågår en psykisk misshandel

40.000 barn i Sverige har ingen kontakt med sin pappa. 150.000 träffar honom en gång i månaden eller mindre (SCB). Den allmänna uppfattningen är att dessa pappor smitit fran sitt ansvar. I själva verket har de flesta av dem kämpat för att få vara kvar i sina barns liv, men blivit bortstötta av mamman. Med samhällets hjälp har hon trakasserat dem och marginaliserat dem tills de i förtvivlan gett upp.

Det är skamligt att Sverige som anses vara världens mest jämställda land inte förmår att behandla mammor och pappor lika. Istället har många socialtjänster och domstolar kvar den gamla synen på mamman som den allsmäktigt beskyddande. Enligt föräldrabalken ska barnet bo hos den förälder som bäst kan tillgodose dess behov av även den andra föräldern. Men på ett märkligt sätt lyckas myndigheterna glömma detta.

De borde vara mer vaksamma mot umgängesabotage. Och umgängessabotage borde vara straffbart, det ar en psykisk misshandel mot pappan och framför allt mot barnet som inte får träffa sin pappa. Många pappor nekas umgänge med barnet "på grund av konflikten mellan föräldrarna". Barnet behöver lugn och ro, menar domstolen. Men den glömmer att konflikten inte funnits om mamman låtit pappan träffa barnet.

SKRIVET: 2009-09-07, kl 19:59:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Måndag kväll

I kväll ska vi se lite på tv och äta lite gott till. Är helt slut efter denna dagen. Lennart har energi som heter duga kan man säga :-) Var i Alingsås och Borås och handlade lite förut idag. Sedan har vi varit mestadels hemma. Sammanfattningsvis en ganska lugn dag föutom att Lennart krävt en hel del energi av oss :-) Ha en fortsatt trevlig måndag kväll.

SKRIVET: 2009-09-07, kl 19:39:53 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Erfarenhet är det namn som människorna ger sina dårskaper och bekymmer.

SKRIVET: 2009-09-06, kl 09:01:43 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det sägs många kloka saker på skämt, men det är ingenting mot de dumheter som sägs på allvar.

SKRIVET: 2009-09-05, kl 19:32:34 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lilla Lennart

Välkommen hem till oss Lennart! Han är 1 år och hur busig som helst men världens gosigaste och snällaste :-)



SKRIVET: 2009-09-04, kl 08:02:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Demokratin är i grunden ett erkännande av att vi socialt sett alla har ansvar för varandra.

SKRIVET: 2009-09-03, kl 20:41:06 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tv4 Film

I kväll ska vi se på dödligt vapen kl. 21.00 på tv4 film. Var länge sedan jag såg den. Så det ska bli kul. Vill tacka för alla trevliga, roliga och gulliga kommentarer jag fått. Kommer hinna med att kommentera era bloggar i helgen också då jag har mer tid. Nu måste jag gå och lägga min yngsta dotter och förbereda inför morgondagen. Ha en fortsatt trevlig torsdag kväll.

SKRIVET: 2009-09-03, kl 20:29:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fredag kväll

 
Men det kan ju bli så här i morgon också :-) Man vet aldrig. Skämt åsido. Kan i alla fall säga att då har vi fått för mycket i oss!

SKRIVET: 2009-09-03, kl 20:07:26 | PUBLICERAT I: Allmänt

Imorgon fredag


Imorgon kommer det se ut så här :-) När jag och min sambo ska mysa till det lite på kvällen. Räkor till naturligtvis :-)

SKRIVET: 2009-09-03, kl 19:55:22 | PUBLICERAT I: Allmänt

Torsdag kväll

Idag har vi varit i Borås och storhandlat på Ica Maxi. Skönt nu är det avklarat. Arbetar själv med min yngsta dotter tills i morgon bitti kl. 08.00 närmare bestämt. Sedan är jag ledig hela helgen lång! Ända fram till kl. 21.00 på söndag kväll. I morgon kommer min sambos barn och ska vara här tills på söndag. Visst blir det lite livat men får ändå den avlastning jag behöver. Så jag tänker bara koppla av och njuta av helgen. 

SKRIVET: 2009-09-03, kl 08:10:27 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Så länge det finns människor finns det anledning att skratta. Och så länge det finns människor finns det något att skratta åt.

SKRIVET: 2009-09-03, kl 08:06:22 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godmorgon

Ingen försovning idag inte :-) Allt har flutit på bra. Skönt när man slipper stressa. Gick upp kl. 05.30, drack mitt kaffe och tog mina två cigaretter, (min dagliga morgondos av nikotin) :-) Sedan gjorde jag iordning maten till min yngsta dotter och gjorde iordning henne inför skoldagen. Glad som vanligt när hon ska till skolan. Hon tycker nämnligen det är hur kul som helst att gå i skolan :-) Tillskillnad från min äldsta dotter. Där handlar det mest om att behöva gå upp tidigt :-) Men det här året är bättre. Hon går sitt sista år på handels och har praktik varje vecka torsdag och fredag. Då börjar hon inte förrän kl. 09.45. Nu blir det en kopp kaffe till och sedan ska jag göra mig iordning för att sedan åka till Borås en sväng. Är ledig fram tills kl. 15.30. Härligt när man får lite egentid :-)

SKRIVET: 2009-09-02, kl 17:38:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Onsdag eftermiddag

Allt gick bra med utprovningen av permobilen idag. Får se hur vi tycker att den fungerar när vi fått den. Vi var inte riktigt överens om själva modellen. Men det får bli en senare fråga i så fall om det inte skulle fungera med just den. Nu ska vi strax äta lite kvällsmiddag :-) Det blev ju en ganska lång dag.

SKRIVET: 2009-09-02, kl 10:33:27 | PUBLICERAT I: Allmänt

Onsdag förmiddag

Snart dags att åka till HMC (Hjälpmedelscentralen) i Borås. Ska prova ut en permobil och en ny manuell rullstol till min yngsta dotter. Min äldsta dotter kom hem på sin håltimma en sväng nu. Hon hade ingen större lust att sitta och göra ingenting i drygt två timmar. Förståeligt :-) Nu har man gjort det där roliga som man gör varje månad också. Betalat alla räkningar. Men det känns alltid skönt när det är gjort. Ha en fortsatt trevlig onsdag. 

SKRIVET: 2009-09-02, kl 08:48:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

Woody Allen

"citat"

Jag tror brott lönar sig. Bra arbetstid och mycket resor.

"slutcitat"

SKRIVET: 2009-09-01, kl 23:03:52 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godnatt

Nu tänker jag gå och lägga mig. Är helt slut efter dagens bravader. Blev mycket huvudbry idag. Men hoppas på att dagen imorgon och resten av veckan flyter på normalt. Så jag säger godnatt och sov gott.

SKRIVET: 2009-09-01, kl 21:02:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

Söta!


De här söta isbjörnsstatyerna kunde jag inte låta bli att ta kort på. De stod på ett hustak i Alingsås. Visst var det gulligt?

SKRIVET: 2009-09-01, kl 18:53:33 | PUBLICERAT I: Allmänt

Helt otroligt!

Missade att det var tisdag idag och fick för mig att det var onsdag! Min yngsta dotter slutade kl. 13.45 idag och var hemma vid 14.05 tiden. Men var jag hemma då eller någon personlig assistent? Svar: Nej! Alltså det här är ju helt otroligt. Hur sjuttsingen kunde jag ta så fel! Skrev ju i förmiddags Tisdag förmiddag här på bloggen. Nu måste jag ta och stressa ner lite och inte så lite heller. Först försovningen igår morse så att jag fick ringa färdtjänst så att hon kom till skolan och nu glömt bort att hon skulle vara hemma vid kl. 14.05. Igen: HELT OTROLIGT! Hon går i skolan måndag till fredag. Slutar alla dagar kl. 15.00 och är då hemma kl. 15.30 utom på tisdagar då hon slutar kl. 13.45 och är då hemma vid kl. 14.05 tiden. Snacka om en stressad mamma! Och som om detta inte skulle vara nog. Min sambo skulle vara på utvecklingssamtal idag kl. 13.30 med sin yngsta dotter. Naturligtvis missade han detta! Alltså; vad pinsamt! Hur som helst kommer vi att stressa ner rejält! Detta är verkligen en mardröm för en förälder när sådant här händer! Men allt slutade lyckligt. Min yngsta dotter fick åka med i skoltaxin ett par timmar extra och hon kom hem i gott skick och vid god vigör! Och min sambo får bestämma ny tid för utvecklingssamtal med sin yngsta dotter.

SKRIVET: 2009-09-01, kl 10:46:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tisdag förmiddag

Nu ska vi åka iväg en sväng. Har inte bestämt vart ännu. Men iallafall till en mysig uteservering och ta en fika. Måste koppla av lite innan vi ska börja arbeta. Idag är här så fint väder. Solen skiner och vi har 24 grader varmt! Ändå är det 1 september. Ha en fortsatt trevlig tisdag och på återseende lite senare i kväll.

SKRIVET: 2009-09-01, kl 07:10:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det är lätt att klandra. Därför gör många det. Att berömma med förstånd är svårt, och därför gör så få det.