SKRIVET: 2010-01-30, kl 12:11:56 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

När man knäpper en knapp i fel knapphål blir det omöjligt att knäppa de andra riktigt.

SKRIVET: 2010-01-30, kl 12:06:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lördag

Idag har jag bara latat mig :-) Har personlig assistans till min yngsta dotter hela helgen. Ska bara koppla av. Inget händelserikt har hänt som jag kan berätta om. Bara det gamla vanliga som består av vardagen. Snart är det dags för lunch. Min sambo gick precis ut för att grilla korv med sina barn. Inget jag var pigg att följa med på då det är -15 här! Hu.... Nej, det fick han allt göra själv. Ska ta en kopp kaffe nu och sedan blir det lite vila för mig efter lunchen.

SKRIVET: 2010-01-27, kl 08:03:22 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Nästan alla människor vinner på närmare bekantskap.

SKRIVET: 2010-01-26, kl 08:40:23 | PUBLICERAT I: Allmänt

Blog Awards

Vad glad jag är! Har fått en Award av  Mimo. Tack snälla du :-)

Det funkar så här....

A: Kopiera awarden på er blogg!
B: Länka till personen som gett dig awarden!
C: Berätta 7 intressanta fakta om dig själv!
D: Välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till!
E: Länka till deras bloggar!
F: Lägg en kommentar i deras blogg att du gett dom denna award!

Nedan följer 7 fakta om mig!

1. Skriver om allt mellan himmel och jord på min blogg.
2. Trött! Älskar att sova ha...ha...ha... när det finns möjlighet till det, vill säga :-)
3. Tror på övernaturliga ting! (Det okända)
4. Vill vakna själv på morgonen med en kopp kaffe. Vill absolut inte bli störd!
5. Är en ärlig person. Säger vad jag tycker och tänker, dock inget elakt!
6. Arbetar mer än heltid!
7. Kopplar alltid av framför tv:n innan jag går och lägger mig. Rutin :-)

Passar denna söta Awarden vidare till de bloggarna jag gillar att följa.

Smäm

Attis

Dreamsalive

Carina

Den galna mamman

Tessan

Annmi

Det är era bloggar jag följer + några till men som sagt det var ju 7 st, eller hur? =)

Charlotte

SKRIVET: 2010-01-25, kl 08:39:59 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

De flesta människor är lätta att underhålla - sätt dig ner och lyssna på dem.

SKRIVET: 2010-01-25, kl 08:37:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Handla

Nu ska vi strax åka och handla lite mat. Behöver fylla på lite både här och där :-) Har inte orkat i veckan som varit när jag legat sjuk. Men men, nya tag denna veckan med alla måsten.

SKRIVET: 2010-01-24, kl 17:10:52 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det tråkiga med att säga kloka saker är att man alltid upptäcker att någon annan redan har sagt dem.

SKRIVET: 2010-01-24, kl 11:18:06 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ja, då var man tillbaka :-)

Då var jag tillbaka med bloggandet igen! Känner mig betydligt bättre nu. I dag blir det tvätt och lite andra bestyr som måste göras här hemma. Har inte haft någon lust med det nu när jag varit sjuk. Ska svara på kommentarerna jag fått, under dagen. Inte heller det har jag orkat. Men nu så :-)  

SKRIVET: 2010-01-22, kl 16:51:32 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Tro människor om gott till dess att erfarenheten övertygar dig om motsatsen.
Martin Luther King


SKRIVET: 2010-01-22, kl 09:37:34 | PUBLICERAT I: Allmänt

Förkyld

Har inte orkat blogga på ett par dagar. Är så himla förkyld. Typiskt. Om den bara ville ge med sig någongång. Så det blev ingen bra start på min lediga vecka. Idag ska jag arbeta igen. Arbetar själv med min yngsta dotter fram tills på måndag morgon. Har varit ledig sedan i måndags. Hade hoppats på att förkylningen skulle gett med sig tills idag, men icke.

Jag fortsätter med vitlöken.



Anti-inflammatoriska egenskaper. Bra att ta till i förkylningstider

SKRIVET: 2010-01-16, kl 11:38:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Mycket i tillvaron är faktiskt under.

SKRIVET: 2010-01-16, kl 11:33:33 | PUBLICERAT I: Allmänt

När kommer min mat? hm........

SKRIVET: 2010-01-14, kl 09:52:14 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Man vill gärna leva länge men man vill inte bli gammal.

SKRIVET: 2010-01-14, kl 09:44:08 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ett himla snöballekrig på bloggarna :-)

Den "galna mamman" har kastat en balle på mig! Kul :-) Så nu måste jag skicka dessa vidare.

Jag utmanar:

Marcela, Camilla och Sandra till att kasta snöballarna vidare! Ha det så kul :-) Tänk på att snön snart är borta så skynda er att kasta!



SKRIVET: 2010-01-13, kl 09:51:29 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Även ett högt torn börjar vid marken.

SKRIVET: 2010-01-12, kl 18:01:02 | PUBLICERAT I: Allmänt

Missa inte chansen att vinna en klocka!



Klicka på Länken och följ instruktionerna. Tävlingen pågår till 26/1.

Lycka till!

SKRIVET: 2010-01-12, kl 11:22:25 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Älska sanningen men förlåt felstegen.

SKRIVET: 2010-01-12, kl 11:17:54 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ostscones



Jättegoda att äta nybakade till soppan.

Det här behövs till 12 st:

5 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
1/2 tsk salt
1/2 dl nyriven parmesanost
50 g smör eller margarin
1 ägg
1 dl mjölk
Pensling:
mjölk
Ugn: 225°

Gör så här:

1. Blanda samman mjölet med bakpulver, salt och parmesanost. Finfördela matfettet i mjölblandningen till en smulig massa.
2. Tillsätt ägget och sist mjölken. Arbeta samman allt till en deg. Låt den vila ca 15 minuter.
3. Kavla ut degen och tag ut runda kakor med mått, ca 6 cm i diameter. Lägg dem på bakpappersklädd plåt.
4. Pensla bröden med mjölk och grädda dem mitt i ugnen ca 10-12 minuter. Sconesen smakar bäst nybakade.


SKRIVET: 2010-01-11, kl 10:56:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

När människor talar illa om dig, lev så att ingen tror dem.

SKRIVET: 2010-01-11, kl 10:52:12 | PUBLICERAT I: Allmänt

Jag bestämmer

Här visar Simon vem det är som bestämmer. Så det så :-)

SKRIVET: 2010-01-10, kl 12:48:37 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det man gör gärna gör man i regel bra.

SKRIVET: 2010-01-10, kl 10:02:26 | PUBLICERAT I: Allmänt

Jag och min väninna

En lugn fredagskväll hemma med god dryck och musik. Ja vi ser lite slitna ut :-) Beror på mycket arbete sista tiden. Men vad gör det när man ändå är hemma. Skönt att bara få vara!

SKRIVET: 2010-01-10, kl 09:52:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Gift dig inte för pengar. Det är billigare att låna dem.

SKRIVET: 2010-01-09, kl 12:46:03 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hemlösa



Under presenningen. Peter Johansson har hittat bortkastade lyktljus som han fyller i en större burk, likt en marschall som brinner längre, ger både värme och ljus. För honom verkar det som lite självvalt eftersom han har en egen stuga han egentligen kan tillbringa sitt liv i. Men det finns de som inte får hjälp att få någonstans att bo. Men vad gör samhället för dem?  

Dagens Sverige?! Enligt min åsikt är det inte klokt. Läs hela artikeln här

 

SKRIVET: 2010-01-08, kl 17:36:21 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Den som inte är beredd att förlåta andra förstör den bro han själv måste gå över.

SKRIVET: 2010-01-08, kl 17:08:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Mimo 

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Nej.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Ger aldrig några nyårslöften, för jag kan aldrig hålla dem :-)
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja. Johanna fick sitt första barn Emilia. Grattis!
4. Dog någon som stod dig nära? Nej. Men jag förlorade min älskade katt Sotis i en olyckshändelse.
5. Vilka länder besökte du? Inga. Stannade kvar i Sverige.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Inget.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 6:e Juli och 18:e september, barnens födelsedagar.
8. Vad var din största framgång 2009? Vann på lotto :-)
9. Största misstaget? Inget.  
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Förkyld med feber.
11. Bästa köpet? Min dator :-)
12. Vad spenderade du mest pengar på? Kläder och utelivet.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, när min yngsta dotter var på jul på Liseberg och Universeum i Göteborg. Stor upplevelse för henne!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Walking in Memphis med Calle från Idol!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Haft mer tid för mina nära och kära.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Slösat tid på falska människor.
18. Hur tillbringade du julen? Hemma tillsammans med nära och kära.
19. Blev du kär i år? Nej :-)
20. Favoritprogram på TV? Idol, Det okända och Mammas pojkar.
21. Bästa boken du läste i år? Det okända :-)
22. Största musikaliska upptäckten? Ingen aning :-)
23. Var är frågan? ?
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Presentkort på Gina :-)
25. Något du önskade dig men inte fick? Nej.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Åt min egna smörgåstårta och en köpt princesstårta tillsammans med nära och kär + några vänner.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Byte av värmepannan :-) Får bli i år istället.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Ledigt och avslappnat + lite lat :-)
29. Vad fick dig att må bra? Mina barn.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Som vanligt Brad Pitt ha...ha...ha...
31. Vem saknade du? Mina kusiner, farbröder och min faster.
32. Den bästa nya människan du träffade? En kompis jag inte träffat på 11 år!

Jag skickar utmaningen vidare till: Carina , Carita och Smäm.





SKRIVET: 2010-01-05, kl 20:57:40 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Vi lever en sekund i taget, och den sekunden är just nu.

SKRIVET: 2010-01-05, kl 05:46:14 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tävling på attis blogg

Var med du med!
LÄNK

 

Nu tänker jag ha en liten Tävling här.  Vad passar inte bättre i kylan är att få lura in sej i en Fleecepläd.
Denna lottar jag ut.



Den är så varm och go. Har en själv som jag brukar lura in mej i. Skriv en kommentar om varför just du ska vinna och länka gärna tillbaks hit till detta inlägg. Tävlingen pågår tom den 18 januari. Lycka till.


SKRIVET: 2010-01-05, kl 04:32:59 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.

SKRIVET: 2010-01-04, kl 09:57:07 | PUBLICERAT I: Allmänt

Efter regn kommer sol!

Sparade det bästa till sist :-) Både jul och nyår blev lyckat och nu hoppas jag bara på att det kommer fortsätta så och flyta på. Någon gång måste det väl ändå vända kan man tycka. Som jag sagt tidigare efter regn kommer sol.

 

SKRIVET: 2010-01-04, kl 09:46:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Syrran försök inte sno mina julklappar :-)

Tomten har nog med sig till dig med!

SKRIVET: 2010-01-04, kl 09:30:46 | PUBLICERAT I: Allmänt

Syrran och jag



Lite mycket vin och champagne i blodet måntro?! På självaste julafton :-) Men kul hade vi i alla fall.

SKRIVET: 2010-01-03, kl 13:44:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Åar vet att det inte är någon brådska. Tids nog kommer vi fram.
Nalle Puh

SKRIVET: 2010-01-03, kl 10:24:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

Bättre idag

Puh säger jag. Illamåendet gick över. Skönt. Nu slipper jag gå omkring att oroa mig för att bli sjuk. Har hur mycket som helst att ordna upp i veckan för min yngsta dotter. Det är strid jämt. Ger mig inte en sekund för henne. Hon ska ha det bästa. Vet att många föräldrar ger sig till slut för de orkar inte. Ibland kommer de till mig och ber om hjälp. Jag är påläst på det mesta inom detta område. Tycker det är fräckt att ge sig på någon som inte kan prata för sig. Och då är det tur att det finns envisa föräldrar som jag t.ex som inte ger sig en sekund. En knäpp på näsan ska de ha. Och den knäppen kommer från mig. Var så säker.

SKRIVET: 2010-01-03, kl 01:52:41 | PUBLICERAT I: Allmänt

Mår illa

Fy vad jag mår illa. Vill inte och har inte tid att bli sjuk nu! Vaknade av mitt illamående och det kändes som om jag ville kräkas. Hoppades på att det bara var en mardröm. Men så var naturligtvis inte fallet. Typiskt! Ska gå och lägga mig igen och försöka sova. Alltid är det något.

SKRIVET: 2010-01-02, kl 13:19:27 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Ibland är det skönt att bara vara.

SKRIVET: 2010-01-01, kl 23:18:36 | PUBLICERAT I: Allmänt

Efter sovstunden

Blev det en promenad ut i det fina kalla vintervädret med Dante och Lennart. Som sagt var lite frisk luft skadar aldrig :-)



Nu är det snart natti natti för min del. Måste krypa till kojs då en ny dag nalkas imorgon :-) Härligt!

SKRIVET: 2010-01-01, kl 14:01:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Jag är mycket intresserad av framtiden för jag kommer att tillbringa resten av mitt liv där.

SKRIVET: 2010-01-01, kl 13:56:15 | PUBLICERAT I: Allmänt

Kommentera mera

Vet att jag varit urdålig på att kommentera det sista. Men jag har haft fullt upp hela tiden kan man säga. Ska sätta mig idag och imorgon och kommentera och svara på alla era inlägg. Hoppas ni haft överseende med detta. Så här ser det ut just nu för min del. Hämtar med detta mina krafter :-)

SKRIVET: 2010-01-01, kl 10:21:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Vänta inte på mirakel. Du är själv ett mirakel.

SKRIVET: 2010-01-01, kl 10:16:34 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nyårsafton 2009

Här gör Emma och Mikaela en Michael Jackson :-)


Nyårssupén (Förrätten)


Nyårssupén (Huvudrätten)


Här är självaste kocken :-)


Här dansar lillsyrran med storasyster :-)


Sammanfattningsvis en mycket lyckad och rolig nyårsafton. Önskar med detta en god fortsättning på det nya året till er alla.