SKRIVET: 2010-07-25, kl 22:46:59 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Håll ögonen vidöppna innan du gifter dig och halvslutna efteråt.

SKRIVET: 2010-07-25, kl 22:36:04 | PUBLICERAT I: Allmänt

Trött!!!

Trött!!! Dags att gå och lägga sig. Nu börjar en hård vecka igen :-) Först till SÄS sedan hem en snabb sväng och i väg och arbeta natt. Samma sak på tisdag. Sedan arbetar jag två källsturer på onsdag och torsdag. Dagtur på fredag. Ledig lördag (om jag inte blir inringd förstås). Dagtur på söndag och så rullar det på. Ingen ledig dag på länge. Förutom nu på lördag nästa vecka (som sagt om jag har tur att inte bli inringd). Och då kommer jag väl vara mer eller mindre död :-) Snart flyger jag till solen. Vecka 34 eller vecka 35 bär det av. Semester ska jag ha! Och då tänker jag bara bli uppassad. Önskar alla en trevlig vecka.

SKRIVET: 2010-07-23, kl 14:50:06 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det är mycket bättre att vara fattig och älska än att vara rik med ett tomt hjärta.

SKRIVET: 2010-07-23, kl 14:45:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ledig?

Nej, jag blev aldrig ledig i måndags och tisdags heller. Skulle aldrig sagt eller skrivit något om det :-) Har arbetat tills igår och nu ska jag snart iväg och gå på mitt nattpass. Inte många timmar kvar. Sova? Vad är det för nåt? Har totalt glömt bort det :-) Här är så tråkigt väder också att man blir trött av bara det. Regn, regn och åter regn... Nej, snart tänker jag flyga till solen. Då ska jag lata mig en hel vecka och bara bli uppassad. Önskar alla en fortsatt trevlig fredag.

SKRIVET: 2010-07-18, kl 23:05:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

Trött!

Inte ledig en enda dag. Men nu har jag äntligen ledigt måndag och tisdag! Om jag inte blir inringd extra förstås. Man vet aldrig. Överbeläggningar under sommaren. Nu ska jag gå och lägga mig och ha sovmorgon. Hoppas jag på :-) Godnatt och sov gott allihop.

SKRIVET: 2010-07-18, kl 23:00:18 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Livets stora ändamål är inte kunskap utan handlande.

SKRIVET: 2010-07-12, kl 12:46:02 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Livet kan bara förstås bakåt, men det måste levas framåt.

SKRIVET: 2010-07-12, kl 12:42:43 | PUBLICERAT I: Allmänt

Aldrig ledig!

Läkarbesök kl. 15.00 idag. Hoppas inte på något allvarligt. Men måste kolla upp det. Sedan dags att åka till jobbet. Börjar nattpasset kl. 21.00. Sedan direkt till SÄS i morgon bitti och samma visa igen. Med andra ord likadant två dagar irad. Ingen egentid på hela veckan. Hoppas alla får en underbar dag i det fina vädret. Passa på att gå ut och njut :-)

SKRIVET: 2010-07-09, kl 15:05:16 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Vackert är egentligen allt som ses med kärlekens ögon.

SKRIVET: 2010-07-04, kl 14:20:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

Arbete...Arbete...Arbete...

Ja jo det stämmer faktiskt. Är inte ledig en dag. Ska gå på min tredje natt nu inom psykiatrin. På måndag är det dags för SÄS och så har det rullat på. Och fortsätter rulla på så ända till och med v 33. Hoppas alla får en underbar sommar. Själv ska jag lägga mig och vila en stund innan jag går på mitt pass. Ha det gott! Hörs när pärsen är över :-)