SKRIVET: 2009-10-31, kl 20:28:12 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Vänlighet är kärlekens småmynt, som ska komma till användning i de dagliga utgifterna.

SKRIVET: 2009-10-30, kl 19:17:29 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Man ska inte ha tråkigare än man kan stå ut med.

SKRIVET: 2009-10-30, kl 19:09:35 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nu är jag tillbaka!

Efter mycket arbete med företaget är jag tillbaka. Hade en del att göra klart. Vissa perioder är lugna andra inte. Ikväll ska jag koppla av med att se på Idol kl. 20.00 på tv4. Abstinensen börjar avta :-) Det gäller bara att vara så aktiv som möjligt så att man får annat att tänka på. Inte fel :-) Önskar alla en riktigt trevlig fredag kväll och på återseende.

SKRIVET: 2009-10-29, kl 09:18:12 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Äkta kärlek börjar där ingenting väntas i gengäld.

SKRIVET: 2009-10-29, kl 09:14:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Idag

Tack för alla fina kommentarerna jag fått både vad gäller mitt rökstopp :-) och svininfluensavaccinet. Allt har gått förvånansvärt bra även om det känndes rent ut sagt skitjobbigt vad gäller rökningen. Nåväl, ett par dagar till så ska jag allt vara i balans  igen ha...ha...ha... Ska svara på alla kommentarerna ikväll. Önskar alla en fortsatt trevlig torsdag.  

SKRIVET: 2009-10-28, kl 10:24:34 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Kärleken är en bur med gallerstänger av lycka.

SKRIVET: 2009-10-28, kl 10:18:37 | PUBLICERAT I: Allmänt

Svininfluensasprutan

Då var det dags för min yngsta dotter att ta svininfluensavaccinet i dag. Hoppas det går vägen och att det inte blir några större biverkningar.



SKRIVET: 2009-10-27, kl 09:04:40 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

En kvinna följer mannen vart hon vill.

SKRIVET: 2009-10-26, kl 22:32:48 | PUBLICERAT I: Allmänt

Abstinens

Varför måste just jag känna så här när jag ska sluta röka? Jag har abstinens som om jag var en rasande vildkatt! Tänker på den där belöningscentrum hela tiden. Vad kan jag belöna den lilla hjärnsubstansen med för att få det att försvinna :-) 




Rasande vildkatten Charlotte!

SKRIVET: 2009-10-26, kl 09:51:47 | PUBLICERAT I: Allmänt

Universeum Göteborg

Spännande och upplevelserik dag för min yngsta dottar i morgon. Hon kommer ha hur kul som helst.

                                                                                        

 


                          

SKRIVET: 2009-10-26, kl 08:04:31 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt


Kvinnor ångrar gärna, nämligen alla de synder de inte har begått.


SKRIVET: 2009-10-26, kl 00:04:28 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fimpat

Är lite ofokuserad nu och kommer så vara ett litet tag. Men det går över :-) Jag har fimpat! Abstinens? JA!

SKRIVET: 2009-10-25, kl 10:35:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

En del människor är mer kristna än de är människor.

SKRIVET: 2009-10-24, kl 19:40:14 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lördag kväll

Ikväll är jag hos en av mina bröder (Thomas) och hans sambo (Hanna) och hälsar på i Marks kommun. Tänkte jag skulle ha hunnit svara på alla kommentarerna men det får bli i morgon i stället. Skål och på återseende i morgon!



SKRIVET: 2009-10-24, kl 10:08:31 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Om du vill undvika kritik: Säg ingenting, gör ingenting, var ingenting!

SKRIVET: 2009-10-24, kl 00:55:54 | PUBLICERAT I: Allmänt

Idol - Nicklas

Då var det Nicklas som fick lämna idol. Det är lika tråkigt varje gång när någon blir utrustad. But that´s the rules. Så jag säger kämpa på ni ungdomar som fortfarande är kvar i tävlingen. Tänk som så att jag kan och jag är bäst and go for it! Good Luck to you all! Natti natti. En ny dag nalkas imorgon. Jag ska svara på alla kommentarerna under dagen imorgon. Känner mig lite för "lullig" för att klara av det nu. Sambon sover redan och nu är det också dags för "bingen" för min del :-) Önskar alla en godnatt och sov så gott. 



SKRIVET: 2009-10-23, kl 18:53:26 | PUBLICERAT I: Allmänt

Alingsås

Ja då har jag och min äldsta dotter varit iväg i Alingsås och shoppat och fikat :-) Vi hade riktigt trevligt och mysigt. Måste ta tillvara dessa stunder. Snart är det dags för Idol på tv4 kl. 20.00. Ska bli spännande att se vem som åker ut ikväll. Tänker koppla av med lite Miller till programmet. Det är ju ändå fredag och jag är ledig hela helgen lång. Med andra ord: Jag gör det med gott samvete.


SKRIVET: 2009-10-23, kl 07:59:26 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

I segerns stund förtjänar man champagne, i nederlagets behöver man den.

SKRIVET: 2009-10-23, kl 00:03:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sen torsdag kväll

Ska läsa ett kapitel ur boken Sommarbarn av Katerina Janouch nu. Sedan är det godnatt för min del. Blev lite sent idag eftersom det var så mycket intressant att se på tv:n ikväll :-) Så god natt och sov så gott.

SKRIVET: 2009-10-22, kl 19:50:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Mammas pojkar

Nu ska vi strax se på Mammas pojkar på tv4 kl. 20.00. Det är så himla kul att höra hur svärmorsdrömmen ska vara och se ut. Vilka krav dessa mammor har. Den ena vill ha en oskuld till sin son, den andra vill inte ha en för färgad och den tredje vill ha en utan silikonbröst. Ja jag säger då det. Hur ska detta sluta måntro?

SKRIVET: 2009-10-22, kl 10:00:03 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise.

SKRIVET: 2009-10-21, kl 22:10:13 | PUBLICERAT I: Allmänt

Det Okända

Tittade som vanligt på Det Okända på tv4 plus.  

SKRIVET: 2009-10-21, kl 21:47:49 | PUBLICERAT I: Allmänt

Onsdag kväll

Alltså ikväll skulle jag kunna springa hundra varv runt huset så segt som blogg.se är idag. Fler som har problem? Har varit så den sista veckan för mig. Vet att fler klagat men ingenting händer. Irriterande när man får en extra stund över så här på kvällen. Jag har till och med hunnit göra två toast innan det här inlägget publicerades!

 

SKRIVET: 2009-10-21, kl 19:51:07 | PUBLICERAT I: Allmänt

Carolina Gynning är singel - igen

- Måste jag ändra på mig för att få en kille?, frågade hon i radioprogrammet The Voice.

Herregud tjejen! Hur har du det med självkänslan och självförtroendet? Skulle aldrig falla mig in att ändra på mig för någon. Man är den man är. Take it or leave it!



SKRIVET: 2009-10-21, kl 18:40:20 | PUBLICERAT I: Allmänt

En utmaning

Denna utmaning kommer från Camilla

- Vilket är det mest pinsamma band du lyssnat på?
Nolans.


- Hur många timmar har du suttit som mest vid datan?
Åtta timmar.


- Vilken färg har din cykel?
Vinröd!


- Blondin eller brunett?
Blondin.


-Vilken färg har du på texten på msn texten?
Svart.


- Vilket stjärntecken är du?
Oxe.


- Rakar du av dig dina ögonbryn?
Nej. Har aldrig gjort och tänker inte göra heller.


- Har du husdjur?
Ja. Två hundar och fyra katter.


- Vilket smeknamn gav din mamma dig
 när du var liten?
Mysan.


- Är du kär i någon just nu?
Min sambo och mina två döttrar.


- Har du brutit på tyska för att imponera på en kille/tjej?
Nej.


- Har du sagt "lol" någon gång under ett samtal?
Nej.


- Har du ätit godis för hundra kronor?
Nej. Hade inte fått i mig så mycket. Ha...ha...ha...


- Vad är du beroende av?
CocaCola och kaffe.


- Vad har du för fobier?
Älg och småkryp.


- Berätta detaljerat det äckligaste du har ätit?
Älg!


- Hur lång är du?
161.


- Om du var ett verktyg, vad skulle du vara då?
 
Ja du. En skiftnyckel, kanske :-)


- Sover du med gosedjur?
 
Nej.


- Vilken mobil har du?
 
En Sony Ericsson C905.


- Vem var den senaste du fick mms av?
 
Min sambo.


- Vem var den senaste du fick sms av?
Min sambo.


- Vem ringde dig senast?
En av mina bröder.


- När duschade du senast?
Idag.


- Vem tänker du på nu?
Michael Jackson.


- Om du fick ge 25 miljoner till någon vem skulle du ge det till då?
Mina döttrar!


Jag skickar utmaningen vidare till: Carina, Sandra, Jessica och Johanna
 

SKRIVET: 2009-10-21, kl 14:29:26 | PUBLICERAT I: Allmänt

En liten paus

En liten paus nu. Håller på med schemat för de personliga assistenterna. Inte lätt att få ihop. Inget man gör i en handvändning precis. Schemat ska vara klart idag så det blir till att lägga på ett kol :-) Det brukar bli bra till slut.

SKRIVET: 2009-10-21, kl 09:45:52 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det finns saker som gör livet värt att leva. - Vissa dagar kommer man bara inte på vad.

         
Gunilla Dahlgren
Nya Fruntimmersboken



SKRIVET: 2009-10-20, kl 22:11:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

Desperate Housewives

Tittade som vanligt på Desperate Housewives. Lika roligt varje gång. Beror på vilken humor man har i och för sig. Lite allvar, lite komedi, lite spännande. Blandad serie kan man säga :-)

SKRIVET: 2009-10-20, kl 19:11:20 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Ingen kan få dig att känna dig underlägsen utan ditt eget samtycke.

SKRIVET: 2009-10-20, kl 16:00:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Vill du öka trafiken till bloggen?

Här kommer några tips. Länken listad kan man också nominera sin egen eller någon annans blogg till månadens blogg.



BloggRegistret.se 







Startblogg.se

Bloggparaden

M-bite

SKRIVET: 2009-10-20, kl 10:32:57 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sovmorgon

Idag hade jag sovmorgon till kl. 09.00! Gud vad skönt att få sova ut. Det behövde jag efter helgen. Har personlig assistans till min yngsta dotter natt ända fram tills på torsdag morgon. Sedan åker hon till korttids och blir där tills på måndag då hon kommer hem efter skolan. På fredag ska jag och min äldsta dotter åka iväg och fika och kika runt lite. Det ska bli mysigt. Har inte hunnit umgås så mycket med henne eftersom jag haft så mycket annat med min yngsta. Får lite dåligt samvete ibland för det. Men i helgen ska vi bara umgås och mysa.  


SKRIVET: 2009-10-19, kl 19:30:13 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Själviskhet är inte att leva som man själv vill, utan att tvinga någon annan att leva som man själv vill.

SKRIVET: 2009-10-19, kl 15:49:23 | PUBLICERAT I: Allmänt

Vintertid

I år, 2009, går vi över till vintertid igen den 25 oktober kl. 03.00 på natten då vi ställer tillbaka klockan till 02.00.   

SKRIVET: 2009-10-18, kl 10:58:37 | PUBLICERAT I: Allmänt

Söndag förmiddag

Idag fick jag sovmorgon iallafall. Min yngsta dotter har personlig assistans idag. Jag arbetar själv i natt med henne. Snart ska vi bege oss iväg en sväng så att man kommer hemifrån lite. Får passa på. Igår tittade jag på reprisen på idol av och till i den mån jag hann. Måste säga att jag tycker det var lite synd att Camilla fick lämna idol. Tyckte det skulle varit Nicklas. Men smaken är som baken, delad :-) Nej, nu blir det en fika och sedan ska jag göra mig iordning så att vi kommer iväg någongång. Är lite långsam ibland. Känner att jag inte kan vara hemifrån för länge heller ifall det skulle vara något med min yngsta. Man vet aldrig. Det är som att vända på en hand.

SKRIVET: 2009-10-17, kl 21:50:23 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lördag kväll

Idag har jag haft fullt upp. Har inte hunnit svara på alla kommentarerna idag men lovar att svara alla i morgon. Har personlig assistans till min yngsta dotter då. Fick en liten stund över för mig själv nu som jag tänkte dela med min äldsta dotter. Önskar alla en fortsatt trevlig lördag kväll och en god natt.

SKRIVET: 2009-10-17, kl 09:09:28 | PUBLICERAT I: Allmänt

Lasarettet sent igår kväll

Då blev man sittandes på akuten sent i går kväll med min yngsta dotter som fått en kraftig infektion. Hopplöst i dessa infektionstider. Fick med oss antibiotika hem som räckte nu tills på morgonen. Ska strax åka till apoteket och hämta ut resten. Sedan blir det uppföljning på vårdcentralen på måndag. Hoppas på att hon klarar av infektionen hemma så vi slipper bli inlagda. -06 låg vi ju inne ett halvår innan vi kunde åka hem. Var hemma halv ett inatt så jag är ganska trött idag. Kom inte i säng förrän halv två. Någon sovmorgon blev det inte.

SKRIVET: 2009-10-16, kl 07:52:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Först Eftertanke och sedan Hårt Arbete.

BloggRegistret.se                Startblogg.se       

SKRIVET: 2009-10-15, kl 17:12:10 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hund- och kattliv

Här får nog Lennart se upp! Simon är som sagt var större än honom :-) Smulan syns i bakgrunden och verkar inte bry sig så mycket.

SKRIVET: 2009-10-15, kl 08:56:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Låt oss vara tacksamma för idioterna. Om vi inte hade dem skulle vi andra inte ta oss mycket ut för världen.

SKRIVET: 2009-10-14, kl 22:57:58 | PUBLICERAT I: Allmänt

Godnatt

Idag har vi varit hemma och latat oss det mesta. Måste passa på medan min yngsta dotter är i skolan. Arbetar natt (sovande jour) själv hela veckan. Måste upp vid två tiden varje natt och kolla till henne. Blir svårt att somna om sen igen. Sedan är det dags att gå upp igen 05.30 och börja göra iordning henne inför skoldagen. Så det är en liten process kan man säga. Ikväll tittade jag på Det Okända. Följer det programmet varje onsdag kl. 20.00 på tv4 plus. Ett intressant program tycker jag :-) Imorgon får vi se vad som händer. Inget planerat i alla fall utan tänker ta dagen som den kommer. Godnatt och sov så gott.

SKRIVET: 2009-10-14, kl 16:19:35 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sociala skillnader mellan olika grupper i befolkningen


Är det verkligen så stora skillnader mellan olika sämhällsgrupper?






SKRIVET: 2009-10-14, kl 13:31:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

Vaccinationsdags mot svininfluensan

Det senaste har det varit mycket skriverier angående svininfluensan om att vaccinera sig eller inte. Om man tillhör riskgrupperna tycker jag absolut att man ska göra det. Experterna har gett sina råd och nu är det upp till var och en att ta ställning till hur man vill göra. Så frågan är: vaccinera sig eller inte?  

SKRIVET: 2009-10-14, kl 08:12:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Många förkastar en god idé bara för att den inte är deras egen.

 BloggRegistret.se                Startblogg.se       

SKRIVET: 2009-10-13, kl 17:16:51 | PUBLICERAT I: Allmänt

Synpunkter

SKRIVET: 2009-10-13, kl 12:09:25 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Världen kommer inte att leva i harmoni så länge två tredjedelar av dess invånare har svårt att över huvudtaget leva i den.

U. Thant

SKRIVET: 2009-10-13, kl 10:36:14 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tävling - Chocolate!

Var med och tävla om hudvårdsprodukter från Karin Herzog hos Millah Klicka på länken till Millah så kommer du till tävlingen! Jag är med och tävlar.

SKRIVET: 2009-10-13, kl 09:15:32 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nu äntligen

SKRIVET: 2009-10-12, kl 22:22:24 | PUBLICERAT I: Allmänt

Men vad faan!

Ibland blir man bara tokig. Var tvungen att åka och lämna tillbaka min nyinköpta dator som jag köpte i torsdags :-( Förstår inte hur Caps Lock knappen bara kunde vara lös. Bara sådär. Men ingen fara på torpet :-) Fick med mig en ny hem. Så nu är det "bara" att lägga in allt jag hade i den andra, program, bilder o.s.v. Puh säger jag. Ibland kan man bli galen för mindre.

SKRIVET: 2009-10-12, kl 08:11:55 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Humorns djupaste funktion är att låta skrattet förekomma gråten.

SKRIVET: 2009-10-11, kl 17:44:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Dagens middag

Alltså ibland har man så dålig fantasi. Så det fick bli benfria kotletter, kroketter, bearnaisesås och sallad till middag idag.

SKRIVET: 2009-10-11, kl 13:18:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.

SKRIVET: 2009-10-11, kl 09:20:41 | PUBLICERAT I: Allmänt

Boktips

Böcker av Mia Törnblom: Självkänsla nu! , Mera självkänsla! , Så dumt! , Du äger! och En härlig bok. Läs dem och förstå skillnaden mellan självkänsla och självförtroende.

Självkänsla nu! : din personliga coach visar hur (9789137127576) -  Mia Törnblom - Böcker Mera självkänsla (9789172320888) -  Mia Törnblom - Böcker 
Bild på boken Så dumt! Bild på boken Du äger! Bild på boken En härlig bok

SKRIVET: 2009-10-10, kl 21:16:59 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Humor är när man trots allt skrattar.

SKRIVET: 2009-10-10, kl 09:39:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

Idol

Ja då var det Karolina Brånsgård som fick lämna idol igår. Visst hade hon potential men passade inte riktigt i idol tycker jag.

Karolina Brånsgård tröstas av Erik Grönwall.

SKRIVET: 2009-10-09, kl 23:49:24 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fredag kväll

Ja då var denna dagen gjord. Har haft en bredvidgång idag och det gick bra. Inga konstigheter alls. Och det känns skönt. Imorgon arbetar jag själv med min yngsta dotter. Så det blir en del att göra. Har lite tvätt och en garderobsrensning kvar också. Lördagen kommer nog att bli ganska lugn ändå, förhoppningsvis. Önskar alla en god natt för nu ska iallafall jag gå och lägga mig för att sova.

SKRIVET: 2009-10-09, kl 14:28:14 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Hopp är ingenting annat än tro.

SKRIVET: 2009-10-09, kl 09:16:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

Var med och tävla om en DKNY Red Delicious.

Gå in på Elins sida och var med och tävla om en DKNY Red Delicious. Jag är med i tävlingen.



SKRIVET: 2009-10-08, kl 22:42:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Torsdag kväll

Idag har jag haft fullt upp. I förmiddags tvättade jag. Visserligen klarar sig tvättmaskinen och torktumlaren sig själva :-) men jag passade på att sortera kläder i min och min yngsta dotters garderober under tiden. Sedan bar det av till HMC (Hjälpmedelscentralen) i Borås. Där provade vi ut min yngsta dotters nya elrullstol. Det tyckte hon var jätteroligt. Och när vi var klara med det åkte jag in till stan i Borås och köpte mig en ny bärbar dator! Det enda som har varit tråkigt ikväll är att internet hoppat upp och ner :-( Så jag har inte kunnat blogga eller svara på alla kommentarena. Ibland är det lite krångligt att bo på landet :-) Nu ska jag snart gå och lägga mig. Är ganska trött efter dagen. På återseende i morgon.

SKRIVET: 2009-10-08, kl 09:23:14 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Hjärtat får aldrig rynkor.

                                          Startblogg.se                 

SKRIVET: 2009-10-07, kl 22:40:31 | PUBLICERAT I: Allmänt

Gina Tricot

På shoppingrunda med min äldsta dotter. Gina naturligtvis :-)



Det här införskaffade jag mig.

En jumper som jag tyckte hade så härliga färger och som jag inte kunde motstå :-)



Och en svart lång tunika.



SKRIVET: 2009-10-07, kl 18:47:43 | PUBLICERAT I: Allmänt

Hemma för att vända

Så det kan bli :-) Fick för oss att åka iväg och äta middag ute ikväll. Liten impulshandling är inte alltid helt fel. Men det ska bli roligt. Bilder kommer från dagen lite senare ikväll. Ha en underbar onsdag kväll.

SKRIVET: 2009-10-07, kl 14:11:25 | PUBLICERAT I: Allmänt

Onsdag eftermiddag

Ja då ska vi strax bege oss till Alingsås en sväng och ta en fika och kika runt lite :-) Måste som sagt var komma hemifrån lite. 

Nya besökare till min blogg får gärna lämna ett spår efter sig och tala om hur ni hittade hit. Nyfiken :-) 

                                     Startblogg.se

SKRIVET: 2009-10-07, kl 10:23:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Vi vet att den mänskliga hjärnan finns där för att förhindra att öronen trasslar in sig i varandra.

SKRIVET: 2009-10-06, kl 22:47:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

En sann berättelse om en pojkes uppväxt

Läs dem! Man kan inte tro att det är sant. Blir så berörd.

                                                     



                                                              

SKRIVET: 2009-10-06, kl 22:05:27 | PUBLICERAT I: Allmänt

Leksaker

Min sambo samlar på leksaker från kinderäggen han köper :-) Alla samlade på tv:n och det lär komma fler. Så här ser det ut! Hm...



SKRIVET: 2009-10-06, kl 19:19:42 | PUBLICERAT I: Allmänt

Pizza

Nu är jag proppmätt! Kan knappt röra mig efter pizzan. Blir till att ligga i soffan och gäsa en stund och vänta tills man har gäst färdigt :-) Ha...ha...ha...

Var ute och gick med hundarna innan vi åt pizza och träffade på en fjolårs älg! Och de som är så förvirrade nu. Inte första gången jag träffar på en. Men nu är det inte roligt när älgjakten dragit igång också. Då är de ju extra vimsiga :-) Jag har ju sån fobi för älgar! Så jag vände på klacken snabbt och gick hemåt utan att vända mig om med tanken på att jag kanske blir anfallen av det där odjuret! Man vet aldrig. Ja ja :-) Hem kom jag och hundarna välbehållna som tur var. Puh...




SKRIVET: 2009-10-06, kl 15:09:37 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nudlar

Ja det här åt jag innan vi begav oss iväg till Alingsås idag. Nyttigt eller inte? Ibland är det skönt att bara göra något lätt och då passar ju nudlar bra att göra. Tar ju bara 3 minuter :-)

SKRIVET: 2009-10-06, kl 08:20:42 | PUBLICERAT I: Allmänt

Få mer trafik till din blogg

Genom att bli medlem på dessa sidor ökar du också chansen att få mer trafik till din blogg. OBS! Kostnadsfritt.

                                    Startblogg.se                   

SKRIVET: 2009-10-06, kl 08:01:04 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nya fruntimmersboken

En sak som jag verkligen avundas vissa män är deras förmåga att aldrig tvivla på sin charm.

Gunilla Dahlgren

SKRIVET: 2009-10-05, kl 21:51:36 | PUBLICERAT I: Allmänt

Måndag kväll

Jaa. Då var denna dagen gjord. Är ledig hela veckan ända tills på fredag eftermiddag. Det ska bli skönt. Har en bredvidgång på fredag och en på söndag. Gick ju bra med första bredvidgången men den andra är jag lite osäker på. Blir lite fundersam när man kommer till sin arbetsplats och pratar personliga problem! Typ: Min man vill inte att jag är kvar i hans företag på grund av att han inte vill det då vi ska flytta isär, han har slängt ut mig och jag vet inte varför! Inte våra barn heller. Eller: Jag köpte hus nu efter att vi flyttat isär och hantverkaren förstör mitt liv! Han kommer med bluffakturor, han har förstört min brunn, han är orsaken till vattenskadan i källaren, jag kan inte arbeta när min pojkvän kommer och hälsar på varannan helg osv.... Puh, säger jag. Ska jag vara psykolog nu med?! Trodde de ville arbeta med människor. Inte komma och prata problem. Det har man väl tillräckligt av själv. Det jag behöver är avlastning inte pålastning!

SKRIVET: 2009-10-05, kl 17:56:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

Frissan

En sväng till frissan innan jag banade i väg och köpte mig en väska och kofta på Gina i Alingsås. Ja ni förstår, att gå förbi Gina och inte kika in, finns inte för vare sig mig eller min äldsta dotter. Så det här inhandlades där idag!

En skön go kofta. Kombineras med svart eller vitt.



En svart snygg väska. (tycker jag iallafall) Svart går ju som sagt var till allt :-)

SKRIVET: 2009-10-05, kl 08:20:38 | PUBLICERAT I: Allmänt

Okt. 5, 2009

För de som inte är bildade är ett A bara tre pinnar.

SKRIVET: 2009-10-04, kl 21:42:21 | PUBLICERAT I: Allmänt

Trött

Nu är jag trött. Ska strax gå och lägga mig. Körde hem Jannis barn till sin mamma förut och sedan åt vi kvällsmiddag när vi kom hem :-) Har ändå hunnit blogga en hel del ändå i helgen trots att Jannis barn varit här och jag jobbat mestadels själv med min yngsta dotter. Ska svara på alla kommentarerna jag fått i morgon. Orkar inte i kväll. Ögonen går som sagt var i kors på mig nu. Så jag önskar alla en god natt och dröm sött.

SKRIVET: 2009-10-04, kl 13:24:20 | PUBLICERAT I: Allmänt

Och så här trötta är Dante och Lennart nu

 

SKRIVET: 2009-10-04, kl 13:17:00 | PUBLICERAT I: Allmänt

Andra långpromenaden med Lennart och Dante

Här ses Isabelle och Natalie med Lennart och Dante hemma efter långpromenaden.

SKRIVET: 2009-10-04, kl 10:18:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

På promenad med Dante och Lennart

Jag och min äldsta dotter tog en promenad med hundarna förut. Härligt med morgon promenad :-) Om ett par timmar har jag lovat Jannis döttrar att ta en promenad med hundarna. De tycker det är så spännande för då får de hålla i kopplet :-) Får se hur det går då. Fyra långpromenader om dagen är det bästa som finns, tycker Dante och Lennart :-)

SKRIVET: 2009-10-04, kl 09:05:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

 Man är inte hemma där man har sin bostad utan där man blir förstådd.

 

                                                           Startblogg.se

SKRIVET: 2009-10-03, kl 15:51:11 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fika

Äpplepaj och hallonpaj direkt ur frysen och rakt in i ugnen. Ja, man får vara lat ibland :-)  Och gott var det! Speciellt hallonpajen. Mums!





SKRIVET: 2009-10-03, kl 09:05:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det pris man betalar för att hata andra mänskliga varelser är att man älskar sig själv mindre.

SKRIVET: 2009-10-02, kl 20:16:23 | PUBLICERAT I: Allmänt

Trafik till bloggen

Om ni vill ha mer trafik till bloggen är det inte fel att prova dessa länkar:

nextblogg.se

Startblogg.se

 

bloggtrafik.nu

mer-trafik.se

SKRIVET: 2009-10-02, kl 16:11:09 | PUBLICERAT I: Allmänt

Personlig assistans?

Börjar undra själv vad det är för något?! Är trött på att ha sjuka assistenter till min yngsta dotter jämt och ständigt. Jag som trodde att jag äntligen skulle få lite ledigt. Men så blev det tydligen inte nä. Är det inte sjukdom så är det någon som har skadat sig osv. Vad kommer härnäst? Bara undrar. Dags att fortsätta jobba nu då. Snart kommer Jannis barn med och ingenting kan vi hitta på med dem heller då. Tråkigt!

SKRIVET: 2009-10-02, kl 15:56:33 | PUBLICERAT I: Allmänt

Inhandlat idag

Den här snygga stickade klänningen inhandlade jag på Gina idag!



Köpte mig även en scarf på Lindex!



Efter att vi shoppat lite tog Ann-Sofie och jag en fika. Riktigt trevligt! Sedan bar det av hem :-)

SKRIVET: 2009-10-02, kl 09:37:27 | PUBLICERAT I: Allmänt

Idol

Vem var bäst igår kväll?

Jag tycker Tove var bäst.

Nicolle (1.2 %) Alternativ ALT1
Reza (8.4 %) Alternativ ALT2
Camilla (5.3 %) Alternativ ALT3
Karolina (27.6 %) Alternativ ALT4
Tove (57.5 %) Alternativ ALT5
 

SKRIVET: 2009-10-02, kl 08:59:15 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fredag

Idag ska jag åka till Alingsås och fika med en väninna, titta lite i affärer och bara vara. Härligt! Är ledig hela helgen så jag ska verkligen passa på att bara njuta. Inga tider att passa har jag heller! Önskar alla en fortsatt trevlig fredag.  

SKRIVET: 2009-10-02, kl 08:37:31 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fallet Linda Chen ”Du får återkomma”

diskuteras i forum Mats Alm har i förhör förklarat sitt förs

Mats Alm larmade polisen på söndagen. Men samtalet togs inte på allvar. Först fyra dagar senare påbörjades en utredning, skriver Dalarnas Tidningar. Ring sjukvården, var svaret han fick. Polisen tar upp en anmälan om försvunnen person över telefon, men ber Mats Alm att återkomma.


Vad hade hänt om polisen agerat direkt? Svar: – När Aftonbladet kontaktar presstalesmannen Hans-Åke Hedin finns det inget svar på frågan. Jag måste läsa in mig lite. Du får återkomma, säger han.


Vaddå återkomma? Allvarligt talat! Kan undra om vissa poliser bedriver en lekstuga istället för att agera polis och göra sitt jobb! Håller med justitieminister Beatrice Ask där hon ber polisen att "hålla käften och göra sitt jobb". Ett uttalande hon gjorde i samband med helikopterrånet när polisen startade ett storbråk med Rikskriminalen. Detta är bara ett par fall i mängden man har läst om på nyheterna. Skrämmande! "Återkomma? Ja eller hur?!".




SKRIVET: 2009-10-02, kl 08:14:52 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

En gåva är precis så mycket värd som den kärlek med vilken den är utvald.

SKRIVET: 2009-10-01, kl 11:29:12 | PUBLICERAT I: Allmänt

Anna Anka

Man kan undra hur Anna Anka är funtad? Har hon blivit hjärntvättad av sin man eller? 38 år? Hm, ser ut som 48! Och så sliten hon ser ut! Och varför ljuga om att hon var Fröken Sverige? Lämnat sverige för gott nu? Lika bra det kanske :-)

Anna Anka har aldrig varit med i ”Fröken Sverige”. Däremot h

SKRIVET: 2009-10-01, kl 09:19:23 | PUBLICERAT I: Allmänt

Shopaholic

Såg den här filmen och tänkte: Herregud! Det här är något för ungdomarna att titta på. Så här kan man verkligen bli bankrutt! Idag ska ju alla ha det senaste. Eller också handlar de för dagens händelser. Och det måste vara märkesplagg! Hjälp! säger jag. Den ena måste överträffa den andra och så vidare. Helt hysteriskt. Måste ses!

SKRIVET: 2009-10-01, kl 08:26:29 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det finns mer hunger efter kärlek och uppskattning i världen än efter bröd.

Moder Teresa