SKRIVET: 2010-06-21, kl 23:51:36 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Det värsta med krig är att de gör oss lika de folk vi bekämpar.

SKRIVET: 2010-06-21, kl 23:48:15 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sjuk :-(

Inte ofta jag är sjuk. -94 sist bör tillägas. Kom till jobbet, bytte om, gick på toa som vanligt. Men vad händer? Jo jag kräks. Ut fort som fasen och bytte om igen. Ut i bilen, ringde chefen. Sedan bar det av hem. Mycket palliativ vård där jag jobbar. Känner mig någorlunda nu. Får se om det blir någon C-tur i morgon eller om jag ska hålla mig hemma. Har jobbat två nätter inom psykiatrin i helgen, gick av i morse kl. åtta men kände inget då. Konstigt. Men magsjuka kan bara dyka på en. Jag säger hellre förkyld än magsjuk.

SKRIVET: 2010-06-19, kl 12:41:13 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting.

SKRIVET: 2010-06-19, kl 12:38:10 | PUBLICERAT I: Allmänt

Nu börjar det...

Dags att börja arbeta idag. Har varit ledig en vecka. Eller ja, ledig och ledig, har haft en del att göra här hemma och andra måsten som hör vardagen till. Ska vila en stund innan jag går på mitt nattpass. En dusch och sol innan det. Sedan ska jag väl vara tillräckligt pigg :-) Önskar alla en trevlig helg.

SKRIVET: 2010-06-18, kl 20:24:41 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.

SKRIVET: 2010-06-13, kl 22:37:12 | PUBLICERAT I: Allmänt

Grattis Emma till stipendiet! Stolt mamma!



SKRIVET: 2010-06-13, kl 22:31:30 | PUBLICERAT I: Allmänt

Min äldsta dotters student. Gick ut med flaggan i topp! Fy fan vad du är bra!



SKRIVET: 2010-06-08, kl 23:30:53 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Jag är kanske inte sötast, inte sexigast, har inte perfekt kropp, inte snyggast, inte vackrast, inte heller alltid killarnas eller tjejernas första val! Men jag är ta mig fan mig själv!!! Det finns inte en till som jag, jag är UNIK!

SKRIVET: 2010-06-04, kl 16:41:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Lycka är lik en parfym; vi kan inte stänka den på en annan utan att ett par droppar faller på oss själva.

SKRIVET: 2010-06-04, kl 16:34:14 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ja, jag har rätt att gnälla över detta och det med besked!

Nu är jag nog så pissed off jag bara kan bli! När fan bestämde en anställd över sin arbetsgivare och arbetsledare! Grrrrrrrrrrrrrr...........................

Och dessa förbannade magsjukor hela tiden som helt plötsligt dyker upp när arbetspasset ska påbörjas! Det konstiga är att vi aldrig får det här hemma trots att vi varit under samma tak! Magsjuka är och förblir luftburen smitta. weird..........

Funderar på att köra hela raset själv så kan de gå arbetslösa. Till slut blir de utförsäkrade och ja ni vet säkert själva vad som händer............. Utan pengar, utan bostad, socialbidrag m.m.................... Man slutar i ett moment 22.............. Lycka till!

SKRIVET: 2010-06-02, kl 15:56:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Barn tänker på den tid som gått eller den tid som kommer. De njuter ögonblicket, vilket få av oss gör.

SKRIVET: 2010-06-01, kl 23:16:01 | PUBLICERAT I: Allmänt

Tänkvärt

Dra dig ej till minnes tjänster du gjort andra men väl välgärningar som bevisats dig själv.

SKRIVET: 2010-06-01, kl 23:09:45 | PUBLICERAT I: Allmänt

Spökfilmen som expertern tror kan vara äkta - avgör själv!

Hu!

SKRIVET: 2010-06-01, kl 23:03:19 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ni må tro att jag har att göra!

Då har man arbetat natt. Varit helt slut idag. Ska vara ledig tills på söndag! Då hinner jag göra iordning scheman till de nyanställda assisterna men måste dock ha fler anställningsintervjuer då jag behöver semestervikarier och sjukvikarier. Måste med andra ord vara garderad. Bara det blir personal jag kan lita på!