SKRIVET: 2009-08-24, kl 08:39:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

Ännu en dag med krångel

Hade tur idag som kunde sätta in en annan assistent i skolan då ordinarie assistent till min yngsta dotter blev sjuk. Hela tiden ett evigt pusslande. Sjuk eller ren lathet, jag vet inte. Döm själva. Vet inte vad jag ska tro längre. Får se hur dagen löper ut. Önskar att allt kunde flyta på bara. Hade som sagt var en hel del själv att göra idag. En del tycks tro att man sitter hemma och rullar tummarna och inte har något att göra. Jag kan inte ha jour själv dygnet runt jämt. Jag är mamma och vill så vara ibland också. Min föräldratid har gått åt att vara arbetstagare i sommar istället för mamma. Jag älskar mina barn och vill ha mammatiden med mina döttrar. Att göra roliga saker tillsammans med sina barn är a och o för varje förälder. Men hur ska man orka när man får ta hela lasset själv? Jag är glad att jag fortfarande har orken och styrkan kvar att kunna vara både och. Ni föräldrar med barn, ungdom eller vuxen med handikapp vet vad jag pratar om. Jag ger oss alla föräldrar till anhöriga med handikapp, stora som små, en eloge för att vi orkar. Ha en fortsatt trevlig måndag. 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: