SKRIVET: 2009-08-25, kl 17:33:17 | PUBLICERAT I: Allmänt

En lite annorlunda upplevelse idag

Jag, Emma och min sambo var på Ica Maxi i Alingsås idag och skulle handla. Min sambo gick till avdelningen med bilvårdsprodukter och jag och Emma stannade till vid smink och hårvårdsavdelningen. Jag lämnade Emma en kort sekund för att se om jag kunde finna en passande hårspray till mig. När jag kommer tillbaka till Emma står det en "dam" och pratar med henne. Emma säger: mamma vet du vilken hårfärgningsprodukt du skulle kunna rekommendera henne? Med ett stort smile står Emma vänd med ryggen åt henne och tittar på mig precis som om hon skulle brista ut i världens gapskratt. Jag tittar på "damen" i fråga och börjar själv le. "Damen" vill nämnligen blondera håret. Men vilket hår? Är min första tanke. Hon är nämnligen snaggad! Men snäll som man är vill man ju naturligtvis vara behjälplig. Så jag visar henne en blonderingskräm. "Damen" undrar också hur många flaskor blonderingskräm hon behöver eftersom hon är så mörk och visar mig sin arm. Men jag tänkte att det var väl inte armen hon skulle blondera utan håret. I vilket fall som helst svarar jag att det räcker med en flaska till hennes hår. Men är du säker på att jag inte behöver två flaskor? Kontrar hon. Nej, svarar jag. Jag går tillbaka till Emma och "damen" följer efter och frågar om jag vet något bra shampo och balsam till hennes hår. Hon vill ha ett schampo som gör att håret känns silkeslent. Ha...ha...ha... Jag pekar på ett schampo och säger att det här passar nog ditt "hår". "Damen pekar på ett annat schampo och säger att hon har lite kvar av det hemma så det är nog lika bra att jag gör slut på det först annars blir det så dyrt! Säger "damen". Hon tackar för hjälpen och går vidare. När "damen" kommit en bit bort tittar Emma och jag på varandra och brister ut i gapskratt!!! Vår första tanke var då om vi var med i dolda kameran eller om det månne vara bitterfittan som var i farten :-) Ha...ha...ha... Vi berättade för min sambo som också började gapskratta! Bilfärden hem blev minst sagt kaotisk. Vi skrattade hela vägen så att vi kiknade. Ja ja mycket ska man vara med om innan öronen trillar av!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: