SKRIVET: 2009-08-29, kl 11:12:53 | PUBLICERAT I: Allmänt

Sjukgymnastiken


Gymnastiken är för att mjuka upp lederna och muskulaturen. Utförs inte detta kontinuerligt varje dag riskerar Zandra att bli stel i hela kroppen och det kan leda till kontrakturer i skellet som gör att det växer fel. Hon har opererats i vänster handled och fot där hon haft grava konrakturer som nu hålls på plats med hjälp av dag - nattskena på vänster fot och dag - natt handskena på vänster hand.

Det är som sagt var mycket arbete så jag har inte personlig assistans till henne för inte. Nu kanske ni förstår att jag blir sur ibland när assistenter "droppar" in med sjukdomar titt som tätt. Man är helt slut efter en helg eller vecka när man måste utföra allt detta själv.

Sedan har vi duschen som heller inte är det enklaste. Mycket lyft, vända och vrida. Allt detta blir tungt i längden vilket resulterar i ont i nacke, leder och trötthet.

Samtidigt är allt detta ett måste så det är bara att utföra sitt arbete och försöka göra det bästa av situationen.

Just nu ligger Zandra på magen i sängen vilket hon tycker är jättekul och lyssnar på Pippi Långstrump!


Johanna - blivande mamma

Ja jag kommer allt ihåg lilla zandra. Fast hon är ju inte så liten längre hon är en stor tjej.



Sv. Ja nu börjar det verkligen att närma sig för mig. Har ca 4 veckor kvar men de flesta tror att jag kommer att föda tidigare men det återstår att se. kram



PUBLICERAT: 2009-08-29, 15:04:16 | URL: http://takilisbebis.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: